Ellwangen-Dillingen am Donau 71km

Duitsland, Dillingen a.d.Donau

Weer 71 km dichter bij Rome😀
Het was net als gisteren een rustig dagje. Na een uitgebreid afscheid bij frau Rieger rustig op pad gegaan voor 71 km, eerst maar eens wat proviant ingeslagen bij de plaatselijke supermarkt.... aldoende leert men zeggen ze😀
De wegen waren net als gisteren weer van prima kwaliteit, en als er al eens wat op de weg lag werd dit vakkundig door de plaatselijke bauer met zijn bladblazer weggeblazen. Een en al luxe.
Na een paar rustige kilometers doemde dan toch weer het eerste klimmetje van de dag op, 2,5km 7% uiteindelijk boven maar een kleine tussenstop gemaakt bij een plaatselijke bushalte.
Zoals een Belgische wijze (Jose de Cauwer) ons heeft geleerd; het voordeel van een berg opfietsen is dat je meestal daarna bergaf mag ging in dit geval niet helemaal op. Uiteindelijk gingen we nog een flink aantal kilometers heuvel op en heuvel af.
Gelukkig vonden we vandaag ook weer een conditorei waar we ons de kaffee mit kuchen goed hebben laten smaken.
Daarna rustig lichtjes bergaf, met flinke tegenwind, richting onze eindbestemming van vandaag Dillingen am Donau, na een fietstocht door de werkelijk prachtige altstad bleek ons hotel in een buitenwijk te liggen helaas ligt het centrum niet binnen loopafstand.
Na een heerlijke douche in een prachtige kamer eerst maar eens de huishoudelijke taken volbracht en een flink handwasje gedaan.
Bij het ter perse gaan van dit verslag begint het ook hier te regenen, hopelijk is het morgen weer droog als we onze reis vervolgen naar Utting (hotel is al geboekt😀)

Pelleboers weerupdate:
Het begon heerlijk zonnig met een temperatuur van 26’ en weinig wind.
In de loop van de dag is de bewolking toegenomen net zoals de wind. Windkracht 5.
Nu regent het 17.00 uur en gaat de temperatuur flink omlaag.

Tot morgen maar weer,
Esther en Pascal

Geweldig dat wij allemaal mogen mee genieten van jullie reis. Elke dag lees ik weer hoe jullie met heel veel plezier deze tocht beleven. Jullie zijn toppers. Ik hoop dat het zonnetje elke dag voor jullie mogen stralen. Goed reis verder.

Bianca Ruijters 2018-09-21 18:10:36

Hier is het echt herfst! Ik zal maandag pap jullie stukjes laten lezen. Succes morgen!!

Daniela 2018-09-21 21:01:20

Prachtige foto’s, De omgeving is super mooi. Zet em op! Respect hoor. Ik vond de fietsroute rondom de Bodensee ook al een prachtig avontuur, maar wat jullie doen is werkelijk afzien, met al die % heuvels. Gezellige bushalte trouwens:-)