Dag 3 Oude Tonge - Goedereede 115km

Nederland, Goeree-Overflakkee

Er was genoeg te zien vandaag.

Na het schrijven van ons verslag gisteren zijn we nog even aangeschoven bij restaurant de Lely in het door Poolse landbouwers overspoelde Oude Tonge.
In tegenstelling tot onze B&B, die nogal kil was, was hier een en al gezelligheid en vooral heerlijk eten en drinken.

De nacht verliep onrustig door een irritant klapperend geluid, nadat we allebei inmiddels klaarwakker waren toch maar eens op onderzoek uit gegaan. Het bleek een raampje te zijn😂
Na wat "vakkundig" timmerwerk was de klus geklaard en konden we eindelijk gaan genieten van onze wel verdiende nachtrust.
Het ontbijt was vanmorgen passend bij onze B&B....gewoontjes.

Ondanks de motregen en flinke wind toch gewoon om 9.00 uur weer op ons fietsje gestapt voor de volgende etappe. De motregen stopte gelukkig vrij snel zodat de regenjassen weer opgeborgen konden worden. Wat wel bleef was de tegenwind.

Gelukkig waren de fietspaden weer van beste kwaliteit en kwamen we ook door genoeg dorpjes zodat we in ieder geval genoeg afleiding hadden.
Na een kleine 30 km sjtoempe tegen de wind in kwamen we aan bij de Zeelandbrug, leuk om te zien maar niet om tegen de wind in te fietsen😃.
Nadat we ook deze bezienswaardigheid hadden getrotseerd was het tijd voor onze dagelijkse picknick, vandaag hadden wij ons dekentje uitgelegd op een vlonder aan het water.
Daarna ging onze route verder naar de 2e stempel plaats: Middelburg.
Hier was het hele dorp uitgelopen en zelfs onze Oosterburen stonden langs de route om ons te verwelkomen. We werden door een plaatselijke kastelein zelfs uitgenodigd voor koffie met appeltaart....en dat sloegen we natuurlijk niet af😂.

Vanuit Middelburg ging onze trip verder richting Neeltje Jans en jawel.....we hadden wind mee. Voor ons gevoel vlogen we over de Delta werken richting Goedereede. Onderweg kwamen we nog langs Brouwersdam (ziet er heel anders uit tijdens concert at sea)
Uiteindelijk zijn we na 115 km neergestreken bij B&B de Kleyne Wael, na een hartelijke ontvangst door de gastvrouw met koffie en een plakske koek gaan we na een heerlijke douche zo maar 'ns het dorp verkennen.
Jaja jullie lezen niks over de handwas😃 Dit doet de vrouw des huizes vandaag voor ons in haar spiksplinternieuwe wasmachine.

Wij wensen jullie een fijne avond en tot morgen vanuit Stolwijk.

Het weer van Piet,
Heden ochtend motregen 12' en Windkracht 4 tegen.
Vanmiddag bewolkt 18' en Windkracht 4 mee.

ook een mooie omgeving. en volgende week goed weer op komst succes.

theo en jolanda 2020-09-08 19:14:45

Zo leuk om iedere dag jullie verslag te lezen. jullie zijn weer goed bezig 👍🍺

Daan 2020-09-08 21:05:38

Goed bezig jullie 2👍🏼!!

Pascalle Kuijpers 2020-09-08 21:09:34

Een goed restaurant in het dorp. Helaas een gestoorde nachtrust. Aan het einde van deze dagtocht een goede B&B. Ik wens jullie beter weer en een fijne tocht morgen. Groeten Pa.

Pa 2020-09-08 22:01:17

Daar op Neeltje Jans doen ze ook een wedstrijd als het windkracht .... Dan moet je met een fiets zonder versnellingen zo snel mogelijk een afstand overbruggen! Het snot voor je ogen rijden! Gelukkig hebben jullie niet ingeschreven!