Dag 10 Hellendoorn - Arnhem 101km

Nederland, Arnhem

En opeens zijn daar heuveltjes😃.

Hoe groot kan een contrast zijn; de ene dag zitten we in een prachtige B&B en eten we in een prima restaurant.
De andere dag zitten we in een veredeld tuinhuisje, slapen we in een bedstee en eten we een maaltijdsalade van appie.
Jaja mensen het is niet allemaal rozengeur en maneschijn tijdens onze route maar ook deze belevenis had weer zijn charmes😃.

Na een onrustige nacht, veroorzaakt door zoemende muggen werden we vanmorgen gewekt door de huishaan.
De heer des huizes bracht ons stipt om 8 uur een prima ontbijt zodat we weer mooi op tijd op de fiets zaten om onze tocht te vervolgen.

Onze poezelige billetjes beginnen nu toch wel te verlangen naar iets anders dan een fietszadel😂.
Het was vanmorgen weer vanaf minuut 1 genieten, super weer, fantastisch asfalt en bijna geen wind. We fietsten stilletjes tussen de weilanden door om de koetjes zo min mogelijk te storen. (Uiteraard moest er wel ff een selfie worden gemaakt😃)

Na een kilometer of 35 kwamen we aan in Goor (deze stad doet zijn naam echt geen eer aan want het is er prachtig!!)
Nadat we bij de plaatselijke Marsael 2 nieuwe bidons hadden gescoord die meteen ontsmet en gebruiksklaar werden gemaakt door de eigenaar (zoals we dat gewend zijn van Marsael😃) werd het tijd voor onze portie koffie met gebak.

Aansluitend gingen we via een prachtig natuurpark het bos in, via smalle paadjes slingerde we lekker in de schaduw de nodige kilometers verder naar onze picknickplaats.
Hierna doken we het nationale park Veluwezoom in. Ook dit was weer een prachtige omgeving, op enig moment hadden we het idee dat onze remmen aanliepen maar niks was minder waar..... het waren warempel heuveltjes die we op fietsten, dat hadden we dus op dag 1 na niet meer meegemaakt.
In de afdaling raakte ik Esther kwijt, maar gelukkig was er een telefoon naast de weg zodat we weer snel verenigd waren in onze B&B in Arnhem.

Het was weer precies de omgekeerde wereld, nu verblijven we weer in een prachtige B&B met alle luxe.
Vanavond samen met Rafael en Silke nog een sjtundje Arnhem onveilig maken, en morgen op weg naar Venlo (een hoofdstadloze dag)
Voor straks; sjloap lekker

Piet Paulusma's weer update:
Vanmorgen was het zonnig 12' en amper wind
Vanmiddag behoorlijk warm 30' en nog steeds geen wind😃

Fijn als het weer lekker meezit :) Nog eventjes en dat zit het weer erop, maar voor nu nog lekker genieten in Arnhem! Zie jullie snel weer 😁

Isha 2020-09-15 18:29:29

Wauw !! Hoe mooi is Nederland?! Nog efkes en dan zijn jullie weer thuis aangeland. Geniet vanavond in Arnhem.

Pascalle Kuijpers 2020-09-15 18:35:55

Ah genieten weer en naarmate jullie zuidelijker komen, zullen er meer heuvels tevoorschijn komen😊😜 Geniet van het gezelschap vanavond en tot snel weer! Liefs vanuit Eindhoven

Armijn en Raoul 2020-09-15 19:51:58

Nog even vol houden Met die zadels, nog twee dagen en dan krijgen jullie billen rust. Geniet van jullie avond samen 🍺

Daan . 2020-09-15 21:00:01

Na weer een mooie dag in de natuur zijn jullie in Arnhem aangekomen. Hier een gezellige avond doorgebracht met Rafael en Silke. En voor morgen een goede tocht gewenst. Groeten ook voor Rafael en Silke en jullie beiden.