Dag 6 Haarlem - Biddinghuizen 119km

Nederland, Dronten

Het was heerlijk weer aan het Markermeer!

Gisteravond nog even heerlijk door Haarlem gewandeld. Positief verrast, we waren er nog nooit geweest maar komen hier zeker nog eens terug. Ook nog een prima Italiaans restaurant gevonden, dus mogen we spreken van een zeer geslaagde avond.

Nog een positieve bijkomstigheid was de was. Zoals reeds eerder beschreven was deze de dag ervoor niet goed gedroogd.
Het voordeel aan een retro jaren 70 hotelkamer is dat deze ook geen airco heeft.... Maar wel een ventilator voor warme dagen, dus alle was maar aan de kapstok gehangen en toen we het 's avonds thuis kwamen was alles al redelijk droog.

Het ontbijt van vanmorgen paste goed bij het hotel zullen we maar zeggen😌
Het volgende aandachtspuntje van vanmorgen waren onze fietsen; zij mochten vannacht overnachten in de bar. Even waren we bang dat ze er een dolle avond van hadden gemaakt maar gelukkig hebben ze ons vandaag weer trouw naar onze eindbestemming gebracht.

De route van vandaag ging in het begin weer afwisselend van fietspaden langs drukke wegen, door prachtige parken, onder de landingsbaan van Schiphol door en dan weer door het Amstelveense bos. Via Amsterdam zuid-oost ging onze tocht verder naar de polder. Met een zacht briesje in de rug ging het over de dijk van Almere naar Lelystad langs het Markermeer.
Na enig speurwerk vonden we het centrum van deze jongste provincie hoofdstad. I.p.v. Koffie met gebak kozen we vandaag voor een iets uitgebreider middagmaaltje (zal met het ontbijt te maken hebben gehad😃)

De laatste 30km naar Biddinghuizen gingen over prachtige bospaadjes waar we zelfs nog moesten opletten voor plaatselijke loslopende runderen. (Sorry de fotograaf durfde niet van dichtbij een foto te maken😂)
Vanavond slapen wij weer in een hotel nabij de plaatselijke golfbaan en op een steenworp van Walibiflevo.
Het centrum is net te ver lopen dus we schuiven vanavond maar lekker hier aan voor het diner, maar allereerst drinken we er een paar op de verjaardag van Raoul 🍻 🍻gezondheid, we laten ze goed smaken!!!

Tot morgen, en voor straks....oogjes dicht en snaveltjes toe.

Piets weer update:
Het was vanmorgen zonnig maar fris 6' en de wind sliep uit.
Vanmiddag verstopte de zon zich achter dunne sluier bewolking waardoor het niet warmer werd dan een graad of 19. Windkracht 2 tot 3 in onze rug😃

Fijn om te lezen dat de reis goed verloopt! En zoals gewoonlijk weer hele leuke en mooie foto’s erbij :) Geniet van de avond en veel succes morgen!

Isha 2020-09-11 18:48:51

Jullie zijn goed op dreef!! Wat een geluk dat jullie tweewielers geen feestje hebben gebouwd in de bar.(zijn het wel jullie tweewielers?) Anders waren het erg bochtige wegen geworden 😜. Fijne avond!

Pascalle Kuijpers 2020-09-11 19:46:25

Iedere dag opnieuw ,zo leuk om jullie avontuur Te lezen . 🍺🍺🍺laat het smaken

Daan 2020-09-11 19:52:01

Leuke foto's fiets ze morgen🚵🚴🚵

Brigiet 2020-09-11 20:14:04

Superfijn dag alles zo goed verloopt bij jullie! Leuk om de foto’s te zien! Het weer zit ook lekker mee 🌤 Liefs uit Huissen xrxs

Silke en Rafael 2020-09-11 20:24:11

Fijn, weer een mooie dag erbij. Een zeer wisselende route tot aan het hotel. Geniet nog van de avond. En voor morgen weer een mooie tocht gewenst. Groetjes Pa.