Dag 28 Caldes de Malavella - BARCELONA 93km

Spanje, Vilalba Sasserra

Het was weer fantastisch!!!
Vanmorgen weer op tijd opgestaan om zo vroeg mogelijk aan de laatste etappe te beginnen.
Het ontbijt in ons hotel was prima geregeld en ook de huis papagaai was goed gemutst en had praatjes voor dos.
Stipt om half 9 vertrokken we voor de laatste 90 kilometer van onze reis.
We wisten dat het uitzicht vandaag beperkt zou zijn en dat de route veelal over drukke B wegen zou gaan, maar na een paar weken fietsen lig je daar niet meer zo heel vlug wakker van....ook niet van de zoveelste omleiding. De wegen waren prima geasfalteerd en op een paar hobbeltjes was het eerste deel voornamelijk vals plat omhoog. In Hostalric was het tijd voor een kopje koffie, helaas had de beste man geen gebak en moesten wij dit weer aan ons voorbij laten gaan. Aan de overkant van de weg was een fiets zaak gespot en aangezien we geen slapende honden wakker wilden maken bleef ik bij mijn fiets en sloop Esther naar binnen voor, nog maar, een reserveband.
Net toen we dachten dat de wielen niks in de gaten hadden gehad begaf de achterband het weer tijdens een stukje slecht asfalt. Gelukkig hadden we net een lunchstop gepland dus qua tijd scheelde het niet zoveel.
Na de picknick ging de weg de laatste 45 kilometer bergaf waarvan de laatste 10 richting Barcelona over en prima fietspad langs de Besòs. Eenmaal in Barcelona kun je door de hele stad prima fietsen over fietspaden langs de weg, en zo kwamen we zonder veel problemen aan bij onze eindbestemming "de arc de Triomf"
Na de fotoshoot besloten we langzaam te gaan fietsen richting station Sants, om daar de trein te pakken richting Girona. Hier laten wij onze fietsen achter, deze worden dan de komende week opgehaald door een transporteur.
Na nog een klein toertje door de binnenstad met enkele bekende gebouwen kwamen we aan bij het station.
Dit treinstation is minstens even groot als het vliegveld in Eindhoven en het was dus ff zoeken waar we moesten zijn.
Het handigste was natuurlijk om even te vragen bij een loketje, en na een kwartiertje geduldig wachten in de rij was ik aan de beurt.....helaas verkeerde loket, dit was voor de intercity en daar mogen de fietsen niet in mee.
De wachtrij bij de "gewone" treinen was 2x zo lang, dus na een half uurtje wachten weer de zelfde vraag:
Wij willen graag 2 kaartjes naar Gerona inclusief fietsvervoer? Het antwoord: Gerona? Er gaan waarschijnlijk geen treinen naar Gerona want de machinisten staken🥴
Euh oké en heeft u dan misschien wat meer informatie over hoe en wanneer wij in Gerona kunnen komen? Nee, volgende klant aub..... En daar stonden we dan met ons goed gedrag, de bus bleek ook geen optie en ondanks een pruillipje ging ook de mevrouw van de intercity niet overstag.
Uiteindelijk maar weer het station uitgelopen en toen viel ons oog op een wat grotere taxi.....uiteraard hebben we toen de vrouwelijke charmes in de strijd gegooid en heeft Esther het voor elkaar gekregen dat wij nu door de zwager van Carlos Sainz naar ons hotel worden gebracht.
Uiteraard pikten we ook nog even een flinke file mee zodat ik wat meer tijd heb om het verslag te schrijven😃
Morgen maar eens kijken hoe we weer terugkomen in Barcelona voor onze terugvlucht, als het goed is staken de machinisten niet.

Tot zover onze dagelijkse beslommeringen van een enerverende reis, we gaan nog even nagenieten van alles wat we hebben meegemaakt en natuurlijk ook van elkaar😃. Wij keken elke dag weer uit naar jullie leuke bemoedigende reacties op Pindat en willen jullie hier graag voor bedanken😘

Sabientjes weer update;
Bewolkte ochtend met een temperatuur van 17'.
Vanmiddag kwam de zon er een beetje bij en werd het nog 25'
We hadden de hele dag een licht briesje tegen.

Wie weet tot een volgende keer maar weer.
Esther en Pascal

Aan alles komt een einde. Zo ook aan deze geweldige reis die jullie gemaakt hebben. Wat hebben jullie en ik genoten ( van alle leuke, gekke, lekkere en ook minder leuke dingen ) Nog ff nagenieten. Toppers goede reis back home.

Pascalle 2021-10-01 20:31:41

Geweldig toppers het is jullie weer gelukt👍Ik heb iedere avond genoten van jullie reisverslag. Iedere keer weer zo mooi geschreven over hoe jullie de dag opnieuw waren door gekomen. Echt respect voor jullie. Nu na genieten van die geweldige reis , geniet van jullie avond , en een goeie reis terug morgen

Danielle 2021-10-01 20:44:18

Dan zou je zeggen, je bent op de eindbestemming, nu kan er niets meer mis gaan. Maar helaas… Ik heb genoten van de verslagen en foto’s. Geniet er nog even van en een goede terugreis

Anke Alzer 2021-10-01 20:45:23

Een hele mooie reis van begin tot eind 😊 zo veel mooie foto’s en elke keer weer genieten van het lezen van jullie verslagen 🙊 alleen een beetje jammer van de treinen van vandaag, misschien moet ik een paar van NS langs sturen? 🤔 voor nu lekker genieten nog van de laatste avond en we zien elkaar gauw. Groetjes, Isha en zenci🐶

Isha 2021-10-01 20:54:08

Esther en Pascal, Alle kilometers zijn gereden, alle etappe’s gehaald, de reis volbracht en weer een droom waargemaakt. Wat jullie weer hebben meegemaakt en beleefd is niet in woord en/of beeld over te brengen op ons maar zit in jullie hart. De verslagen en de foto’s hebben ons een goede indruk gegeven van deze reis, waarvoor heel veel dank. Ik heb steeds het gevoel gehad alsof ik op enkele meters afstand achter jullie heb gereden. Het was een genot om jullie te volgen. Ik heb heel veel respect en waardering voor de manier waarop jullie deze uitdaging weer hebben volbracht. In één woord: CHAPEAU !!!! ◦ Groet, Rens.

Rens 2021-10-01 21:24:09

Hartstikke fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een hele mooi reis. Geniet vanavond nog even van Barcelona! Tot snel!

Milan 2021-10-01 21:28:29

Wat heb ik mee genoten van jullie reis, de verhalen,en de mooie foto's. 😊 Nog ff genieten 🏖 en een veilige reis ✈ terug naar huis🏠 🛏🚽🛁🧀🍗🥒🥬🥦☕🎂🍞🍹🍺😴😴😴😴

Margo Verhoog 2021-10-01 21:31:58

Fantastisch verslag van een fantastische reis! Gaat het goed doen op verjaardagen 😄

Maurice Weijers 2021-10-01 22:00:32

Top gedaan benieuwd wat Jullie volgende fiets vakantie wordt

Brigiet 2021-10-01 22:24:45

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt! Een spoor van rubber van Heerlen naar Barcelona, dat wij nog steeds kunnen volgen. Dat doen er niet veel jullie na. Vandaar dat jullie de hoofdreis hebben gewonnen: het meest volhardende, bloeddorstige, maar ook optimistische en vrolijke fietsduo van Heële 2021! Pascal krijgt nog de Heëlese griffel voor het altijd weer interessante, vrolijke schrijfwerk. Het kampioenschap bandenplakken is helaas aan jouw neus voorbij gegaan….wij kennen iemand die wel 9 keer heeft moeten plakken op zo’n reis. Ach ja, zo’n pechprijs wil je toch helemaal niet hebben😛 Esther verdient noch speciale vermelding, want wat een powervrouw ben je toch. Op geen een foto is te zien dat je moe bent of dat je humeur je in de steek laat en dat na al dat gepedaleer! Wel jammer dat de laatste loodjes altijd weer het zwaarste zijn. Gaan net die treinen staken als jullie eindelijk je stalen ros er in willen schuiven. Dat kleine plaagstootje, daar lachen jullie je ook wel weer doorheen. Wij hebben genoten van alle verhalen, foto’s, belevenissen en (lekker stiekem) lekke banden. Dat was Spanje, nu weer op naar Hollanda om geld te vergaren voor de volgende reis. Adios👋👋👋👋

Johan en Richard 2021-10-01 22:40:24

Esther en Pascal, Niet gereageerd maar wel iedere dag het verslag en foto's gezien. Zelf vroeger ook gefietst (Amstel gold race en Limburgs mooiste en paar keer) maar petje af voor jullie. Goede terugreis en bewaar deze mooie herinnering samen. Top en de groetjes

Hans van Ewijk 2021-10-01 23:14:40

Esther en Pascal, Wat een leuk verslag. Jullie hebben heel wat “hobbels op de weg” met humor verslagen. Respect en proficiat met deze prestatie alweer. Geniet nog van deze fiets vrije dagen en goede reis terug.

Monique O. 2021-10-01 23:39:19

Weer een goede en fijne fietstocht ten einde begeleid door verslag en foto's. Geniet even na in Barcelona. En dan een voorspoedige reis naar jullie domein.

Pa de Wit. 2021-10-02 21:47:42

Met een woord Super respect.