Dag 4 Goedereede - Stolwijk 110km

Nederland, Krimpenerwaard

Als je naar het oosten fietst is westenwind heerlijk!!!

Gisteren na het schrijven van het verslag nog even naar het "centrum" van Goedereede gegaan. Na een paar heerlijke Brand biertjes hadden ze voor ons een tafeltje gedekt bij de Gouden Leeuw.
Anders dan dat de naam zou vermoeden was het een voortreffelijk restaurant met super lekkere gerechten en een heerlijk wijntje.
Moe maar voldaan gingen we weer terug naar onze B&B voor onze welverdiende nachtrust.

Stipt om 8 uur werden wij gewekt met een heerlijk ontbijtje.
Nadat we van de uitbaatster nog een reserve wiel mee kregen gingen we op weg voor de volgende 110 km.

We begonnen heerlijk met de wind in de rug, het enige oponthoud werd verzorgd door openstaande bruggen.
Via het haringvliet gingen we richting de haven van Rotterdam. Na het serene Zeeland was dit wel ff andere koek.
De vrachtwagens vlogen links en rechts voorbij.
Tot onze verbazing stopte plotsklaps het fietspad en moesten we de lift in. Via het fietspad door de Beneluxtunnel kwamen we weer in een prachtig park uit in Schiedam. Hier hebben wij onze virtuele lunch verorberd die vandaag verzorgt was door onze buurvrouw Noëlle.
Weer een stapje dichter bij onze 3e hoofdstad!

Helaas was onze navigatie van de leg af toen wij Den Haag bereikte. We hebben nog aan diverse mensen de weg gevraagd richting het centrum, helaas is onze kennis van de Marokkaanse en Turkse taal te beperkt en hebben we ervoor gekozen om toch maar de navigatie te volgen.
Het asfalt was vandaag weer super maar helaas ging de route het laatste stuk langs de A12 en was er dus weinig te beleven.....maar we hadden nog steeds wind mee dus ons hoor je niet😃.

Uiteindelijk vonden we 1 km voor onze eindbestemming nog een terrasje zodat we toch nog onze dagelijkse portie koffie met gebak binnen kregen.
Met een goed gevulde maag gingen we op weg naar onze slaapplaats, hier werden we, met de rekening, verwelkomt door de heer des huizes (aangezien zijn vrouw moest werken moest hij vandaag de honneurs waarnemen) Uiteraard was er vandaag dus ook geen uitvlucht voor de was😂
Tot overmaat van ramp begon het ook nog te motregen toen we de was gingen ophangen en kon de hele zooi weer naar binnen. Nu maar hopen dat het toch nog een beetje droogt anders hebben we morgen weer een nieuwe uitdaging😃

Aangezien er geen rede was om te lang in onze B&B te blijven (met uitzondering van de heerlijke douche) zijn we maar op tijd gaan eten (lekker maar verder niet noemenswaardig).
We hebben de plaatselijke Plus met een bezoekje vereerd en tafelen nu lekker na in onze B&B met een glaasje wijn en hik schrijven hik ondertussen hik dit verslag.

Morgen melden ze in ieder geval beter weer en minder wind, dan gaat de route via Utrecht naar Haarlem.
Dit was het voor vandaag (de fles moet leeg)
Tjuus en bis murge

Paulusma's weer update:
Vanmorgen grijs 12' Windkracht 4 in de rug
Vanmiddag af en toe zon 18' en nog steeds Windkracht 4 in de rug.
Vanavond lichte motregen.

Hello! Super leuk om jullie verhalen te lezen. Ga zo door!! Rust goed uit en heel veel succes morgen met hopelijk goed weer. Heel veel lieve groetjes, Rafael & Silke

Rafael & Silke 2020-09-09 22:04:09

Goed om te horen dat de fietsen ook in de lift kunnen! Fijn dat jullie ook een keer wind mee hebben 😏 Geniet van jullie Bourgondische avond en zet hem op morgen! Liefs vanuit Eindhoven😊

Armijn en Raoul 2020-09-09 22:22:51

Leuk verslag☀️☀️

Brigiet 2020-09-09 22:45:37

Alleen al voor iedere dag koffie met gebak zou ik gaan fietsen 😜 zo leuk om jullie verslagen te lezen. Peewee, aan jou is een echte auteur verloren gegaan😉

Anke Alzer 2020-09-09 23:41:00

Goed om te horen dat jullie ditmaal wel wind in de rug hadden :) rust maar lekker uit en veel succes morgen met de nieuwe tocht!

Isha 2020-09-10 00:05:33

Geweldig veel plezier en hopelijk is jullie nieuwe plekkie beter en dat de was mag drogen xx