Dag 1 Heerlen - Nantes 800km

Frankrijk, Bouguenais

Een onwennige start.
Na 2 jaar sparen zijn we vandaag eindelijk weer vertrokken voor ons volgend avontuur.
Na onze citytrip van vorig jaar naar Lissabon waren we het al snel eens over het eindpunt, enige struikelblok was het aantal kilometers namelijk 3000km.
Helaas was het niet mogelijk om ons verlof te verlengen en hebben we ervoor gekozen om de eerste 800km te foetele.
Na 37 keer checken of we alles hadden zijn we vanmorgen om 8 uur stipt vertrokken. De eerste kilometers verliepen voorspoedig totdat we in Parijs aankwamen, terwijl ik lekker een dutje deed stuurde Esther onze voiture moeiteloos tussen alle opgefokte Franzozen door.
Na Parijs was het meteen gedaan met de drukte en konden we, na een korte stop, lekker doorrijden richting Nantes.
Helaas waren er 15 km voor Nantes wegwerkzaamheden waardoor we over de laatste 15km een uurtje deden.
Nadat we onze bagage hadden gedropt gingen we op zoek naar Hubert.
Hubert beunt een beetje bij met het verhuren van parkeerplaatsen en wij hebben een dealtje met hem gesloten voor de komende maand.
Na een warm welkom (Waar ik overigens geen bal van versta) werden de fietsen van de auto afgehaald en werden er wat foto's van auto gemaakt en natuurlijk de km stand genoteerd. Voor de rest is het nu hopen en bidden dat hij er volgende maand nog staat😃
Restte ons nog een kort fietsritje van 5km naar ons hotel.
Aangezien we best wel moe waren van al dat zitten zijn we maar aangeschoven bij de plaatselijke pizzeria...niet bijzonder maar de buikjes zijn gevuld. En onze lichamen zijn begaaid met weet ik hoeveel muggenbulten😢
Morgen de eerste echte fietskilometers richting het zuiden.
Dit jaar nieuw in het verslag is ons dagelijkse levenslied (de liefhebbers kunnen ff zoeken op Spotify of youtube😃)
We beginnen vandaag met:
Les vieux biclous met A velo dans Paris (wel achter op de auto)

Dan nog het weer:
Gerrit Hiemstra is speciaal voor ons gestopt bij de NOS, en we mogen hem elke dag ff bellen hoe het weer was🥴
In Nantes was het vandaag zonnig en 30'
Morgen meld hij helaas lichte regen.

Tot morgen
Esther en Pascal

Leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en heel veel succes en plezier met de eerste fiets km morgen! Groetjes, Isha en Danai Pootje van Zenci 🐶

Isha 2023-09-15 21:39:57

Het gaat jullie zeker lukken🚴‍♀️🚴👍👍

Jacques 2023-09-15 21:41:05

Goed om te horen dat jullie Parijs hebben overleefd 😜! Heel veel succes morgen met de eerste fietsrit💪🏼. Zet hem op en geniet ook samen. 😬

Rafael 2023-09-15 21:42:22

Wat leuk om weer mee te mogen genieten. Heel veel plezier en succes🍀

Anita 2023-09-15 21:50:14

De eerste etappe hebben jullie overleefd, veel succes met de rest 🍀

Anke Alzer 2023-09-15 22:15:55

Als je Parijs overleefd kun je de rest ook aan. Veilige deur morgen!

Pascalle 2023-09-15 22:19:10

Succes 🍀

Paul Munnix 2023-09-15 22:20:05

Veel succes🍀 toppers 👍, ik zal jullie verslag weer iedere dag met veel plezier volgen

Danielle 2023-09-15 22:47:23

👍🏼Leuk verslag weer. Goede fietsreis morgen😃

Monique O 2023-09-15 22:48:56

Parijs overleven als een wieltjeszuiger maakt niks uit. Hier doorheen toeren is een hels karwei. Knap gedaan deze proloog hoor !! Heel veel succes met de echte start van jullie tour 🚲🚲🚲

Piet 2023-09-15 22:53:59

Heel veel succes en plezier de komende weken!!

Raoul 2023-09-15 23:14:20

Wat leuk jullie eerste verslag te lezen. Geniet van jullie avontuur en fijne veilige kilometers… 🍀

Mandy 2023-09-15 23:37:28

Wat leuk om dit te lezen ☺️ Alvast een mooie fiets tocht morgen en succes 🍀

Kimberly 2023-09-15 23:48:24

Een goede en veilige start toegewenst!

Jacques 2023-09-16 08:29:25

Zoooo gaaf dit hé! Esther ik mis je nu al😊... maar wat ben ik blij voor dat je nu eindelijk ook aan de beurt bent met genieten van een welverdiende DOE vakantie. Heel veel veilige kilometers ! 🥰

Nicole 2023-09-16 09:02:42

Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn😊 Heel veel succes en plezier morgen!🍀

Rachel 2023-09-16 09:42:54

Een mooi begin van wat weer een uitdagende reis gaat worden, balancerend op twee wielen. Laat die Gerrit maar lullen, die is niet voor niets met pensioen gegaan. Fransen zijn prima “gardeurs” als het om auto’s gaat….behalve als ze uit Parijs komen, want daar kijken ze niet op van een deukje meer of minder. Deze zit in Nantes, dus ik zou me geen zorgen maken, ook al gaat het allemaal met de Franse slag🤫 Veel plezier op jullie tocht!

Johan en Richard 2023-09-16 10:11:44

Leuk verslag heel veel fiets plezier

Brigiet 2023-09-16 12:09:07

Veel succes en veel plezier met jullie fietstocht.

Nico 2023-09-16 17:18:48

Top, super dat jullie zo een mooi reisdagboek bijhouden. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel veilige en mooie km's naar Lissabon

Willem 2023-09-16 18:14:32

Nu kan het feest beginnen. Veel plezier en succes (met de🦟) Groetjes Yvonne en Mike