Dag 10 Garmisch-Partenkirchen-Brennbichl 85 km

Oostenrijk, Karrösten

Oooh wie bisst du schön, ooooh wie bisst du schön..... wat een fantastische etappe vandaag!!!
Het begon behoorlijk fris met een temperatuur van 2 graden, dus maar warme kleren aan en gaan met die banaan. Na 1km begon al de eerste klim van de dag 3km lang met een stijgingspercentage van 5%, een heerlijk klimmetje om de beentjes op te warmen (en de rest van ons lichaam😀) Daarna een mooi fietspad richting Mittenwald met tussendoor nog een kleine beklimming van 10%.
In Mittenwald ff de voetjes opgewarmd onder het genot van (jaja daar is ie weer) kaffee mit kuchen. Helemaal opgewarmd begonnen we aan de 2e serieuze klim van de dag 2km aan 8% ondertussen passeerden we ook de Oostenrijkse grens. Grüss gotti. Het zonnetje begon ons inmiddels een beetje op te warmen terwijl we door de prachtige Leutaschklamm fietsten, ook al ging de weg 14km lang 2% omhoog we hadden tijd genoeg om van het prachtige uitzicht te genieten. Na een laatste hobbel van een kilometer aan 9% en nog een uitlopertje van 1 km aan 5% kwamen we aan op de Buchenerhöhe.... het hoogste punt van vandaag. Na genoten te hebben van het geweldige uitzicht ging het met dicht geknepen billen omlaag😀 7km aan 9% lang voorzichtig naar beneden naar Telfs.
Langs de prachtige wilde rivier de Inn ging onze rit verder, na een volgende beklimming van 2km aan 5% ging het 10km verder op en af met bergjes tot 18% (gelukkig niet langer dan 100 meter) waarna we aan kwamen in Imst (Brennbichl)
Hier hebben ze vandaag de sauna voor ons aangezet bij pension Neuner.
Morgen gaan we lekker relaxt 55 km richting Pfunds, een beetje de beentjes sparen voor de volgende etappe over de Rechenpas.

Pelleboers weerupdate:
Bij vertrek in Garmisch 2 graden licht bewolkt, in de loop van de dag liep de temperatuur op naar 10 graden en werden we opgewarmd door het zonnetje dat volop aanwezig was.
De wind was ons vandaag goed gezind en blies met windkracht 2 in onze rug.

Grüss gotti,
Esther en Pascal

Een dag van van berg op en berg af, tussendoor genieten van het landschap. en ?. Groetjes Pa.

Pa de Wit 2018-09-25 21:07:53

Echt prachtige tocht:-)

Monique 2018-09-26 08:17:16

Wat een mooie tocht, ik geniet vanaf hier met jullie mee. Fiets ze morgen!

José kluiter 2018-09-26 18:34:53

Jodelie!!!Wat een prachtige rit vandaag met schitterend weer.Bergje op en bergje af en niet zo zuinig😳. Toppers!!