Dag 17 Rustdag Ferrara

Italië, Ferrara

Vandaag weinig te melden😀
Gelukkig zijn de buikkrampen over en zoals het nu uitziet gaat het ook met de knie wat beter.
Nog even bij de plaatselijke fietsenzaak anno 1880 2 overjarige bidons kunnen scoren en voor de rest alleen wat door Ferrara geslentert, gegeten en gedronken en genoten van de prachtige stad.
(Best een aanrader mochten jullie in de buurt zijn😀)
Qua aantal fietsen en fietsers is het ongeveer te vergelijken met Amsterdam, jong en oud vliegt hier op alle mogelijke manieren langs je door🤨
Uiteraard wel nog wat fotootjes gemaakt voor het plakboek maar voor de rest lekker gerust en ons voorbereid op het laatste deel van onze reis via de Toscane naar Rome.
Morgen de eerste nog redelijk vlakke etappe richting Pianora, daarna begint het serieuzere werk weer.

Pelleboers weerupdate:
Regende het gisteren nog pijpestelen, vandaag was het weer overwegend zonnig met een temperatuur van 20 graden.
De wind was wel behoorlijk aanwezig (de plaatselijke fontein zorgde af en toe voor een lichte verkoeling)

Tot morgen,
Esther en Pascal

Was even naar de foto's aan het kijken hebben ze dat dorp ontruimd voor jullie komst ik zie geen mens op straat of waren die allemaal een middag slaapje aan het. Vanavond op tijd naar bed, en de 👋👋 boven de deken. Wees zuinig met de energie.

Hans 2018-10-02 20:11:01

Dag Esther en Pascal, Eindelijk heb ik jullie gevonden, nog net op tijd want jullie komen steeds dichter bij Rome. Fantastische reisverslagen, ik herken veel plaatsen en de foto's van jullie zie ik ook terug in ons fotoboek. Uit eigen ervaring weet ik welke prestatie jullie leveren en uit het enthousiasme van jullie verslagen kun je afleiden dat de reis goed verloopt. Ferrara is inderdaad een prachtige stad echter toen wij op onze fietstocht naar Rome daar waren, was er de dag na ons verstrek een aardbeving met nogal wat schade aan de prachtige gebouwen. Geniet nog met volle teugen van de komende dagen tot Rome en ik hoop dat het gevoel bij jullie hetzelfde is als destijds bij ons: een droom is uitgekomen, een super mooie ervaring rijker en trots op deze prestatie. Kom gezond aan in Rome !! Groetjes Rens.