Dag 17 Atienza - El Cubillo de Uceda 78km

Spanje, El Cubillo de Uceda

Wederom tropenrooster ☀️
Zeiden we gisteren dat er in het dorp amper iets te doen was? Toen we net op het terras zaten kwam de plaatselijke drumband langs en gaf een behoorlijke show ten gehore.
De restaurants in het dorp zagen er niet te best uit dus besloten we maar in het hotel te eten, dit was ook niet het beste wat we de laatste tijd hebben gehad.....maar je kunt niet altijd geluk hebben.
Pablo, de hoteleigenaar, heeft wel nog even meegeholpen om een poging te wagen om de navigatie weer op gang te helpen, maar helaas zonder succes. Wat wel succes had was de vraag om vroeg te ontbijten. Normaal gesproken begon het ontbijt pas om 9 uur maar Pablo had zijn keukenpersoneel opdracht gegeven om een uurtje eerder op te staan. Na nog even genoten te hebben van een prachtige zonsopkomst schoven we stipt om 8.15 uur aan bij het ontbijt, de bagage zat al op de fiets en na een warm afscheid van het keukenpersoneel vertrokken we om kwart voor negen voor onze volgende etappe.
Het was nondeju nog behoorlijk fris (12 graden) in de schaduw van de bergen en we waren maar wat bij met onze vesten. Zeker omdat de eerste kilometers ook nog flink bergaf gingen. De wegen waren weer perfect vandaag, maar we moesten ze wel delen met honderden motorrijders die op zondag genoten van het mooie weer.
Het uitzicht beperkte zich vandaag tot landbouwgrond en enkele rotsen.
Inmiddels kwamen we ook weer de eerste heuvels tegen maar deze waren hooguit 4% dus goed te doen.
Na 40km kwamen we in het enige dorp van betekenis en na even zoeken vonden we ook een bar, drinken kon....eten niet 🤨 Esther vond iets verderop nog een restaurant, en deze vriendelijke eigenaar was wel bereid om een broodje voor ons te smeren.
Na een lekkere afkoeling in de schaduw mochten we weer verder voor de laatste 40km. Net op het warmste van de dag werden de bergen weer wat hoger en langer 3 km aan 5% en 3 km aan 7%.
Met het zout dat Esther en ik verloren hebben vandaag kun je wel een behoorlijk vaatje vullen, het was zelfs zo erg dat Esther onderweg aan de chips ging om een en ander een beetje aan te vullen😃
De laatste 10 kilometer gingen valsplat naar onder, en rond half 3 bereikten we onze finish plaats El Cubillo de Uceda.
De naam is langer dan het dorp maar de ontvangst in het pension was zeer hartelijk, het ging zelfs zover dat Elena mijn fiets naar boven bracht terwijl ik op het terras een biertje dronk😂
Het pension is tevens restaurant, bakker, supermarkt enz......en een ontmoetingsplaats voor het hele dorp. Het is een gezellige chaotische bedoening hier en daar storten we ons dalijk ook maar 'ns in.
Morgen wacht ons een, qua verkeer, drukke dag.
De route brengt ons morgen naar de hoofdstad van Spanje, en dat zal een schril contrast zijn met vandaag😃
Vandaag maar eerst nog even genieten van de rust en morgen maar 'ns kijken wat Madrid (op fietsgebied) te bieden heeft.

Ons levenslied van vandaag:
Red Hot Chili peppers met de Bicycle song

Het weer:
Vanmorgen was het fris met 22 graden maar al snel kwam de zon te voorschijn en werd het 32 graden. De wind had een rustdag.

Jullie zijn echte toppers . Geweldig wat jullie doen 👍

Daan 2023-10-01 17:36:15

Hey Pascal, Van wanneer rij jij op een driewieler?😇

Jacques 2023-10-01 17:53:05

Rust en ruimte , dat stralen de foto’s vandaag wel uit. En blauwe luchten niet te vergeten! Nog even genieten, want Madrid met ruim 6,5 miljoen inwoners zal wel een heel andere ervaring worden. Wij zouden vast op zoek gaan naar oordopjes😜

Johan en Richard 2023-10-01 18:20:59

Wat een uitzicht, kilometers lang...... En wat een zonsondergang, zo prachtig.... Op naar madrid👍🏻

Margo 2023-10-01 22:01:02

Geweldig verslag weer . Super wat jullie doen

Els noolenaar 2023-10-01 22:23:52

Prachtige zonsopkomst zeg! En heerlijk dagje, al zat het met het diner niet helemaal mee. Gelukkig was er die zak chips, dat is toch wel fijn 😋 Succes morgen en veel plezier in Madrid! Liefs, Armijn en Raoul

Armijn & Raoul 2023-10-02 02:31:20

Ik kijk elke avond uit naar jullie reisverslag. Echt een genot om te lezeñ. Mooie tekst met een vleugje humor en prachtige fotos. Meer moet een fietsblog niet bevatten. Groeten uit Meeuwen Gruitrode, Belgisch Limburg.

Ghislain Cloosen 2023-10-02 17:56:57

Een dag zoals ik lees om een koffiemolentje te draaien Zo’n temperatuur Respect zeg