Dag 15 Rivalta-Montagnana 108km

Italië, Montagnana

De dag van de pijntjes🤔
Na een onrustige nacht (buikkrampjes bij Esther) eerst maar eens de schade opgenomen van de vorige dag.
Gelukkig vielen de verwondingen mee en ook de fiets was, op een kleine reparatie na, ongeschonden uit de strijd gekomen.
Om stipt 9 uur vervolgden we onze weg het dal uit richting Montagnana, na eerst een heerlijk stuk over wederom een prachtig fietspad, begonnen de gevolgen van de valpartij van gisteren toch op te spelen bij Esther. Gelukkig hadden we de brufen bij de hand en ging het al vlug weer wat beter aansluitend begonnen we ook meteen aan onze enige klim van vandaag naar Rivoli Veronese.
Deze klim was een stuk zwaarder dan we hadden gedacht; bijna 2 km aan 10%.
Na 1,5 km schoot er opeens een pijntje in de rechterknie van ondergetekende maar aangezien we bijna boven waren hoopten we dat het wel zou mee vallen.
Na een stevige afdaling kwamen we in het pietoreske Bussolengo waar het weer tijd was voor onze dagelijkse portie koffie met gebak.
Daarna ging het verder bergaf richting de prachtige stad Verona, na uiteraard de nodige foto’s besloten we te lunchen in een prachtig park net buiten de stad.
Tussen de bbqende Veronesers (of zo iets) genoten we van onze lunch met een (bijna) echte bruine beer op de achtergrond.
Vanuit Verona ging het licht bergaf richting onze eindbestemming, helaas werd de pijn in de knie steeds heftiger en wilde de volgende dosis paracetamol ook niet meer echt helpen.
Gelukkig was de pijn bij Esther ver gezakt en kon ik lekker uit de wind achter haar de tocht vervolgen tot we rond half 5 onze eindbestemming bereikten in het prachtige dorpje Montagnana.
Naast ons appartementje van vandaag ligt een winkel voor moeilijk lopende mensen😀 (kan geen toeval zijn) hopelijk kunnen zij mij morgen helpen aan wat steun voor mijn knie.
Tot die tijd gaan we lekker met het pootje hoog, morgen wordt de eerste dag met serieuze regen voorspeld en gaan wij 80 km verder naar Ferrara.
Daarna gaan we genieten van onze volgende rustdag en hopelijk herstellen dan ook de aanwezige kwaaltjes.

Pelleboers weerupdate:
De dag begon bewolkt, de temperatuur was een graad of 12, uiteindelijk klaarde het weer helemaal op en werd het nog 21 graden.
De wind hadden we uiteraard weer tegen maar was met windkracht 2 een stuk vriendelijker dan gisteren.

Slaap lekker,
Esther en Pascal

Succes met de pijntjes vandaag. Morgen een wel verdiende rustdag 👍

Danielle 2018-10-01 05:47:57

Succes vandaag met fietsen en hopelijk niet al teveel regen

Brigiet Smeets 2018-10-01 06:13:13

Complimenten voor de route die uitgestippeld is. Mooie indrukken die maybe het fietsen "makkelijker" maakt. Jullie genieten. Voor "straf" gisteren ook maar eens de grens over gestoken om van het Duitse gebak te genieten want we zien heel veel lekkers voorbij komen. Aanstekelijk voor ons thuisblijvers. De "hindernissen" nemen met pijntjes valt niet mee. Hopelijk herstelt dit snel allemaal. Nu Italië. Een zeer bijzonder land.... Ciao en fiets vrolijk verder

Piet Janssen 2018-10-01 06:30:39

Ik geloof trouwens dat de afkorting B.I.G. voor Esther een andere betekenis gaat krijgen : Bijzonder In Gebak Ciao

Piet Janssen 2018-10-01 06:57:24

Beterschap voor beide en hopelijk valt het mee en hebben jullie er vandaag niet te veel last van

Anke Alzer 2018-10-01 08:05:26

Hopen dat het meevalt met die knieblessure. Esther is een echte bikkel, die gaat stug door! Nog veel plezier. Ben voorzichtig.

Pantani 2018-10-01 13:42:29

Hopende dat de winkel voor moeilijk lopende mensen ook iets voor fietsers heeft.Op de route naar

Pa de Wit 2018-10-01 14:36:53

Vervolg. Op de route naar Ferrara goede tocht gewenst en daarna een welverdiende rustdag. Het beste voor de verdere tocht. De groeten van Pa.