Dag 19 Le Val - Salon de Provence 98km

Frankrijk, Salon de Provence

Truc mislukt😂
Na een prima ontbijt van Bart, vertrokken we vanmorgen om half negen richting Salon de Provence. Gelukkig zaten we al meteen op de route en aangezien we gisteren een stuk waren door gefietst hoefden we vandaag een stukje minder ver😃
Volgens ons routeboek waren de heuvels vandaag minder steil en minder lang....en gelukkig klopte dat ook op de laatste klim na.
We begonnen met een klein klimmetje om de benen op te warmen richting Bras en daarna ging het redelijk vlak verder door het Provence land. In st. Maximin moesten we ons een weg banen door de drukbevolkte weekmarkt en in het volgende dorp met de prachtige naam Ollières vonden wij weer een bakker die van gebakjes maken een kunst heeft gemaakt, en deze hebben wij uiteraard gekeurd.....en een ruime voldoende gegeven.
Aangezien ik gisteren goed het routeboek had gelezen wist ik dat de volgende kilometers weer omhoog zouden gaan, en omdat ik behoorlijk achter sta in het bergklassement, had ik het snode plan om Esther de rugzak te geven zodat ik met een kilo of 5 minder een kleine versnelling kon plaatsen richting de top van de col du Saint Antonin sur Bayon.
Dit was helaas een kleine misrekening want ook nu kwam ik op gepaste afstand als 2e over de top opgewacht door een breed grijnzende fotograferende klimgeit.
Gelukkig ging het nu weer bergaf en kon ik mijn kwaliteiten weer in de strijd gooien, en kwam ik met ruime voorsprong aan bij onze volgende stop in Le Tholonet. Hier hadden wij een tafeltje gereserveerd voor een heerlijke salade en een veel te dure cola.
De weg ging vervolgens verder over erbarmelijk stuiter asfalt richting Aix en Provence, hier werden we ontvangen door een grote menigte mensen die een ware erehaag door de binnenstad voor ons hadden gemaakt. Na een korte zegetocht verlieten wij de stad voor het laatste klimmetje van de dag. De rugzak zat inmiddels weer om mijn schouders zodat ik tenminste weer een smoesje had om niet goed boven te komen. Na een redelijk steile klim gingen de laatste 200 meter zelfs met 15% omhoog, maar daarna mochten we gelukkig bergaf richting onze eindbestemming, het werkelijk prachtige Salon de Provence.
Het nadeel van een kant op fietsten is dat de zon ook maar aan één kant op je lichaam schijnt....en dat je dan maar aan één kant bij kleurt (of verbrand) morgen misschien maar eens proberen om achterstevoren op de fiets te gaan zitten als we voor een kleine honderd verjaardagskilometers van Esther richting St. Genies gaan🎉

Sabientjes weer update;
Vanmorgen voelde het nog even fris aan maar was het toch al 15'
Vanmiddag liep het kwik weer op naar een graad of 27.
Helaas hadden we vanmiddag een behoorlijke windkracht 3 tot 4 vol in ons gezicht.

Tot morgen na het verjaardagsritje van Esther😃
Esther en Pascal

Weer heel wat kilometers gemaakt vandaag, maar wat is de omgeving mooi waar jullie door fietsen. Esther, gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens jullie weer een mooie fietsdag toe.

Jose Kluiter 2021-09-23 00:00:41

Weer mooi geschreven en mooie foto’s. Het is iedere avond weer leuk om te lezen wat jullie avontuur van de dag was. Echt respect voor jullie toppers. Esther van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🥳 Ik wens jullie een mooie fiets dag en hopelijk met minder heuvels in 😉

Danielle 2021-09-23 02:20:50

Van harte gefeliciteerd. Wat een geweldige reis maken jullie.

Els Moolenaar-Walraven 2021-09-23 07:56:27

Hieperdepiep hoera🥳 proficiat en een fantastische verjaardag 🚵‍♀️🎂🌄🌞🌞🌞🌞🌞🌞🎉🎊🎀🎁

Margo Verhoog 2021-09-23 08:06:59

Schitterende omgeving waar jullie doorheen gaan. En die gebakjes…dat wordt nog afkicken als jullie weer terug zijn😉

Pascalle 2021-09-23 18:46:31

Goed gestart Enkele klimmetjes .een weekmarkt voorbij en jullie kwamen bij een bakker uit. Heeft het gesmaakt ? En de salade ook ? Na weer een mooie fietstocht bij de B&B aangekomen . Geniet nog van de avond en voor morgen een voorspoedige rit gewenst. Voor beiden een goede nacht rust Pa de Wit Pa de Wit .

Pa de Wit. 2021-09-23 21:48:49

Om te beginnen: hartelijk gefeliciteerd Esther met jouw verjaardag! Als jij dit leest is hij alweer bijna voorbij, maar wij hopen dat het vandaag een vrolijke fietstocht is geweest waarbij het gebak niet is overgeslagen. Geweldige foto’s trouwens van het gebied waar jullie doorheen gereden hebben. Zonovergoten, droog en zeer vriendelijk landschap. Gelukkig is het geen hartje zomer, want dan kan het in deze contreien gloeiend heet worden en asfalt straalt daarvan het nodige terug, zoals jullie wel weten. Wij zijn heel benieuwd naar het verjaardagsverslag🎂🎂🎂

Johan en Richard 2021-09-23 22:57:30

Prachtige omgeving weer zeg! Mooi dat jullie dat allemaal voor ons vastleggen naast dat jullie ook al die kilometers maken. Wederom een prachtig gebakje, helaas een wat dure cola, maar je kan niet alles hebben. Raoul zal zijn contacten op de TU eens vragen of ze een fiets kunnen ontwerpen waar je tijdens het rijden op kan draaien zodat je uniform kan verbranden eh... bruin worden. Moet te regelen zijn, toch? Succes morgen! Liefs, Armijn & Raoul