Neuenstadt am Kocher-Ellwangen 105 km

Duitsland, Ellwangen (Jagst)

Na dagen lang geklaagd te hebben over het asfalt was het vandaag in een woord super!!!
Alsof ze de fietspaden net voor onze komst opnieuw hadden geasfalteerd. Ook het zonnetje liet zich weer van zijn beste kant zien, waarschijnlijk hebben we morgen nog geluk maar dan zal hier ook het weer omslaan.
En als we het dan toch over omslaan hebben, na een eenvoudig ontbijtje in ons eenvoudig hotelletje begon de dag alweer goed....toen we met al onze spulletjes naar onder liepen besloot een bidon een afkorting te nemen, helaas liep dat niet goed voor hem af en kwam hij in 2 stukken onder.
We hebben hem vriendelijk bedankt voor zijn bewezen diensten en zijn met n bidonnetje minder verder gereden.
De Rijn en de Neckar hebben we inmiddels achter ons gelaten en vandaag was het de beurt aan de Kocher. Heerlijke fietspaden af en toe in de schaduw maar meestal in een heerlijk zonnetje langs prachtige dorpjes.
De verleiding was dan ook te groot om de apfelstrudel te laten staan ook al was het pas na 30km.
Daarna weer lekker verder door de zuid Duitse weiden.
Bij een kleine tussenstop ging Esther ff relaxen op een bankje tenminste...... een grote schreeuw was het gevolg, au ik heb een splinter in mijn billen!!!! Na een kwartiertje zoeken had ik het splintertje (zie foto😀)eindelijk gevonden en met chirurgische precisie verwijderd.
Uiteindelijk doken de eerste echte beklimmingen voor ons op 2km 9% en daarna nog een kilometer of 2 6%. Esther vroeg zich inmiddels af hoe het was om deze bergen op te fietsen als je 80 kilo weegt, ik heb haar met alle plezier ff mijn rugzak geleend en na de volgende klim wist ze het wel😀.......
En nu de waarheid; de laatste dagen over slechte wegen hebben de tol geeist aan mijn rug, en als de nood het hoogst is, is mijn schatje in de buurt ze heeft mij een flink aantal kilometers ontlast door het dragen van de rugzak.
Uiteindelijk zijn we aangekomen in Ellwangen, werkelijk een prachtige stad!!!
Ook onze ontvangst in pension Rieger was werkelijk hartverwarmend, super gastvrij en spontaan!!
Morgen fietsen we weer lekker verder richting Dillingen.

Pelleboers weerupdate:
30’ heel licht bewolkt
Windkracht 3 af en toe mee en af en toe tegen

Truste,
Esther en Pascal

Respect👍🏼

Monique 2018-09-20 22:52:49

Vanochtend eens flink gaan zitten voor jullie heerlijke reisverhaal. Lekker opgeschoten zijn jullie En of het toeval is geweest dat iemand op zo'n kort tijdsbestek 3 keer een pneu creve kan krijgen ? Genoeg tijd om over na te denken............ Prachtig jullie uitgestippelde route om te rijden en heerlijk de "swung" die jullie beiden erin houden. Met de bergen in het vooruitzicht een prima warming up. Ik lees met plezier het vervolg Succes verder, Piet

Piet 2018-09-21 07:07:27

jullie doen het super goed.Misschien ergens bij een tussenstop een fysio opzoeken.Goed voor jou rug Pascal en voor de benen van jullie. 💪🏼🍀👋🏼