Dag 7 Biddinghuizen - Oranjewoud 106km

Nederland, Heerenveen

Soms is de wind je beste vrind.

Het avondeten in het hotel was prima gisteren, en na een romantische zonsondergang zijn we op tijd onder de wol gegaan.
Na een goed ontbijt vertrokken we vanmorgen richting Zwolle. Het was nondeju wel fris en het waaide al behoorlijk.
Via de dijk vlogen we met de wind in de rug samen met de zwaantje richting Elburg, waar een heuse boten parade was....ze leken wel allemaal veel op elkaar😃.

Over prachtige paden en prachtige natuur gingen wij verder richting hoofdstad 7; Zwolle.
Hier hadden ze voor ons een heuse markt georganiseerd, maar eerst was het tijd voor onze dagelijkse portie koffie met gebak (we zijn tenslotte niet voor straf onderweg)

Na een wandelende zegetocht over de markt van Zwolle gingen we weer vol goede moed verder.
Via enkele prachtige dorpjes en ook weer een paar openstaande bruggen kwamen we terecht in het Venetië van Nederland; Giethoorn.
Na een kleine fotoshoot en een korte picknick langs het water, waar Esther nog een eend adopteerde, ging de tocht weer verder.

De wind kwam nu van de zijkant en het was af en toe lastig om op de fiets te blijven zitten. Inmiddels kwamen we aan in Zalk het dorp van wijlen Klazien. (Voor de jongere lezers; zij was een kruiden vrouwtje uit onze tijd)
Daarna gingen wij weer verder, kwamen we nog een schilderijlijst tegen en kregen we zowaar een paar regendruppels over ons heen gesprenkeld.

Na 106km kwamen we uiteindelijk aan in Oranjewoud, onder de rook van Heerenveen, in een lief B&Btje.
Helaas moesten we zelf de was weer doen maar is er wel voldoende ruimte om hem te drogen....en met deze wind moet dit zeker lukken!!
Het durp heeft welgeteld één restaurant, dus 3x raden waar we nu zitten😃

Rest ons voor vandaag nog iedereen eens te bedanken die de moeite neemt om te reageren op onze verslagen, wij missen jullie ook😉
Morgen gaan we via Leeuwarden, Groningen naar Zuidlaren de langste etappe van onze tocht.
Bis murge.

Paulusma's weer update:
Een koude lichtbewolkte start 5' met veel (mee) wind kracht 4
Vanmiddag wisselend bewolkt 18' windkracht 4-5 vanaf de zijkant met aansluitend nog een paar druppels regen.

Wat een mooie route vandaag weer!! 😍 Romantisch tochtje vandaag! Liefs van ons xrxs

Silke en Rafael 2020-09-12 21:01:14

Wat een heerlijke dag weer zeg.. Genoten van de bootjes in Elburg en Giethoorn en nu lekker genieten in jullie unieke restaurant😊 Succes morgen en tot snel! Liefs vanuit Eindhoven

Armijn en Raoul 2020-09-13 09:59:07

Wat een super leuke foto’s weer. Jullie zien wel lekker veel van NL. Op naar de volgende bestemming. Gtjs

Pascalle Kuijpers 2020-09-13 11:41:16

geweldig jullie verhaal super leuk om te lezen nog veel plezier

Hellen 2020-09-13 13:39:57

Weer een mooie tocht. Onderweg veel gezien Groeten .

Pa 2020-09-13 18:37:48

Heel goed bezig jullie twee, zo zie je wel dat je het land niet eens uit hoeft voor een lekker stukje te fietsen.😛 Ps. Ik hoor niets over lekke banden.😳