Dag 18 Ferrara-Pianoro 85km

Italië, Pianoro

Ddede be el elgisc he we egen zij ijn be es est we el go goe d.

Sorry ik was iets te vroeg begonnen aan het verslag, het lichaam was nog niet helemaal uitgerammeld na onze tocht van 85 km over prachtige Italiaanse wegen.
Vanmorgen begon onze rit eerst met een bezoekje aan de plaatselijke fietsenmaker voor wat lucht in de bandjes, het is toch altijd weer een feest om deze zaakjes te bezoeken tot nu toe stammen ze allemaal ongeveer uit 1900 en ook de eigenaren zijn volgens mij rond deze tijd geboren.
De uitgestippelde route ging vandaag door het vlakke land over zogenaamde rustige B-wegen, het leek er helaas wel op dat het plaatselijke vrachtverkeer deze wegen gebruikten om de tolwegen te ontlopen de ene na de andere vrachtwagen vloog aan ons voorbij totdat we uiteraard weer eens voor een wegafsluiting stonden😀. Vandaag was het de beurt aan het spoor, na een goed Italiaans gesprek met de plaatselijke pro rail medewerkers mochten we gelukkig toch gebruik maken van de spoorwegovergang. Na een korte Thee en cappuccino pauze vervolgen we onze weg richting Pianoro. Na menige hobbel en een kleine culinaire tussenstop (we hadden ons tijdens onze rit al tegoed gedaan aan een stuk of duizend vliegjes) kwamen we uiteindelijk aan in Bologna wegens de enorme verkeersdrukte hebben we ons bezoek beperkt tot het maken van enkele foto’s.
Ondanks dat de Appenijnen inmiddels wel in beeld kwamen hebben we de laatste 12km langs een iets te drukke straat gereden en zo genoten van de overheerlijke uitlaatgassen van het plaatselijke verkeer.
Na een kleine zoektocht onze herberg van vanavond gevonden en na een warm welkom door de eigenaresse en nadat we onze dagelijkse was hebben gedaan, gaan we nu genieten van onze avondmaaltijd. Volgens de plaatselijke bewoners wordt de route morgen richting Florence een stuk mooier (en volgens ons routeboek ook een stuk zwaarder😂)

Pelleboers weerupdate:
Vanmorgen was het weer heerlijk zonnig en een graad of 10. In de loop van de dag liep de temperatuur op naar een heerlijke 22 graden en het zonnetje scheen volop.
De wind hield zich rustig vandaag, windkracht 1 tot 2 tegen.

Arrivederci,
Esther en Pascal

Wel enkele min puntjes, maar ik neem aan dat het andere overheerste. Gezien de foto 's wel. Groeten aan beiden .

Pa de Wit 2018-10-03 20:52:57

Het vordert gestaag. Jullie zien er nog super fit uit. Foto's zijn een mooi gegeven om de route van jullie goed te volgen. Mooie wegen, maar ook enkele ontberingen. Ik begrijp nu ook waarom jullie naar Rome wilden: op die route liggen heel veel kerken (die hebben jullie ook allemaal op het celluloid vastgelegd) en dat is een mooi plakboek voor de paus! Veel groet en doe voorzichtig!