Dag 1 Heerlen-Sankt Vith 114km

België, Saint Vith

Hehe eindelijk, we mogen weer!!
Na weer een jaar van onzekerheden toch uiteindelijk de knoop doorgehakt om onze fietstocht naar Barcelona door te laten gaan.
Uiteraard woog het ook zwaar mee dat we onze volgers niet teleur wilden stellen😂

De voorbereidingen waren verre van ideaal, Covid, het slechte weer en een druk werk schema gooide vaker roet in het eten betreffende het trainingsschema. Uiteindelijk is het allemaal toch gelukt en zijn we vanmorgen vol goede moed vertrokken.
Onder het motto: je krijgt wat je verdient (of verzoek ik nu de goden?) scheen het zonnetje vanmorgen volop.
Na het, zoals als altijd, zeer emotionele afscheid vertrokken wij om half 9, zonder iets te vergeten😃, aan onze reis van een kilometer of 2500.
Zonder al teveel problemen fietsten we door het centrum van Aken en hadden we alle tijd om de Dom 'ns goed te bekijken, uiteraard liet ook de eerste baustelle niet lang op zich wachten. Inmiddels zijn we natuurlijk al wat gewend met deze obstakels en met een beetje stuurkunst en klünen werd ook deze horde soepeltjes genomen.
Na een kilometertje of 25 kwamen we aan op de Vennbahn, dit is een fietspad van 124km van Aken naar Troisvierges (Luxemburg)Voor de echte cultuursnuivers hebben we een foto toegevoegd met de geschiedenis van de Vennbahn. Vanaf hier zijn we dus amper nog auto's tegen gekomen..... maar wel een leger aan naaktslakken. Een van deze gladjanusen kreeg het voor elkaar, om op de een of andere manier, mee te liften op de fiets van Esther. Het vermoeden bestaat dat het hier ging om een Belgisch exemplaar aangezien hij het slim vond om op de ketting te gaan zitten met alle gevolgen van dien ( ook hier is een foto van, maar niet geschikt voor jeugdige kijkers)
Veel van de oude stationnetjes langs de route zijn omgebouwd tot kleine koffiebarretjes.....dus jullie kunnen wel raden waar wij af en toe zaten😃
Verder gaat deze route veel door het bos waardoor het uitzicht helaas beperkt is (klein minpuntje)
Na 114km, waarvan 60km vals plat omhoog, kwamen we aan in het altijd gezellige Sankt Vith.
Hier werden we hartelijk ontvangen door onze B&B host.
Esther heeft het voor elkaar gekregen om voor een appel en een ei een complete woning te huren, met......een wasmachine😃😃.
We hebben nu dus alle tijd om te genieten van een koude Jupiler wachtend tot de wasmachine klaar is.
Morgen uiteraard meer over onze zoektocht naar een goed restaurant
en uiteraard over onze rit naar Ehnen.

Uiteraard vergeten wij het weerbericht niet.
Aangezien we in België zijn (waar ze overigens Duits praten) hebben wij Sabientje bereid gevonden om voor ons het weerbericht te verzorgen.

Vanmorgen bij vertrek was het een graad of 15 en dit liep op naar een graad of 24 met af en toe een klein wolkske voor de zon. De wind speelde in de bossen geen rol van betekenis.

Allez zulle, wij mogen jullie graag, tot morgen.
Esther en Pascal

Wat leuk!! een fijne avond allebei ❤️

Britt 2021-09-04 18:12:27

Heel veel plezier 🤩, en heerlijk fietsweer. ☀️☀️☀️☀️🌈 geniet van de omgeving en elkaar. 😉

Margo Verhoog 2021-09-04 18:17:48

Heel veel succes . Ik ga jullie weer volgen en genieten van jullie verhaal iedere dag 👍🍺

Danielle 2021-09-04 18:18:59

Fijn om te horen dat het eerste stuk al goed verlopen is 😁 heel veel succes met de overige 2386km en geniet ervan! 😊 Groetjes, Isha en zenci 🐶

Isha 2021-09-04 18:23:21

Heel veel plezier en wij gaan jullie volgen en wij zijn benieuwd waar de benen jullie gaan brengen🚴‍♂️🚴‍♀️🌼👍

Johan & Richard 2021-09-04 19:18:54

Jullie hebben het verdiend ☀️😎! De eerste rit zit erop. 💪🏼💪🏼💪🏼

Pascalle 2021-09-04 20:44:55

Wat is het weer genieten (niet voor die Belgische naaktslak😉) . Mooie foto’s. Laat het biertje smaken en voor morgen een goede prachtige rit gewenst😘😘

Susanne 2021-09-04 21:38:02

Een goed begin is het halve werk succes🍀🍀

Brigiet 2021-09-04 22:10:41

Heel veel plezier met jullie nieuwe fietsavontuur. Ik ga weer genieten van jullie verslagen.

Jose Kluiter 2021-09-04 22:20:05

Heel veel succes en een voorspoedige tocht ik ga jullie. Volgen met veel plezier

Jacques 2021-09-04 22:45:47

Genieten die eerste rit! Veel plezier en succes de komende weken, wij volgen jullie op de voet :) Liefs vanuit Vielsalm, een paar tientallen kms van St Vith vandaan :) Armijn & Raoul

Armijn en Raoul 2021-09-04 23:17:49

Heerlijk om jullie avonturen te kunnen volgen! Mooie start en ook super weer! 🌞🍀🌞🍀

Nicole 2021-09-04 23:26:47

Ik verheug me op het dagelijks verslag van wat zeker weer een mooie reis gaat worden. Veel succes en plezier.

Maurice 2021-09-05 07:33:12

Esther, Pascal, Veel plezier en geniet van de mooie omgeving

Jacques Kuijpers 2021-09-05 08:37:49

Heel veel succes, ik kijk weer met veel plezier mee!! Veel plezier!!!!

Anita 2021-09-05 14:15:09

Wat zal een gele rakker lekker smaken…. Veel reisgenoot onderweg.

Johan 2021-09-05 20:24:05

Een prima start is altijd het halve werk. Geeft energie alhoewel ik mis het gebruik maken van de reservefiets. Enige waaghalzerij had toch een mooie opening geweest van jullie Cultura Traptocht Mooi dat het dit jaar door kan gaan !!