Dag 13 Latsch-Auer 82km

Italië, Auer - Ora

Appeltjes, appeltjes en nog eens appeltjes.
Vandaag begonnen we rond 9 uur aan de volgende etappe richting Auer. Het was nog aan de frisse kant (een graad of 7) maar in tegenstelling tot gisteren was het zonnetje vanmorgen al vroeg aanwezig en de wind had een snipperdagje genomen.
De route ging de eerste 30 km licht bergaf tussen de inmiddels welbekende appelgaarden door. Zo heel af en toe zagen we zowaar een kasteeltje tussen de bomen, maar voor de rest zagen wij APPELS.
Moet wel gezegd worden dat de fietspaden er super bij lagen het leken wel speciaal aangelegde snelwegen voor fietsers, volgens ons waren er hier op een door de weekse dag meer fietsers dan in Valkenburg in het weekend.
Uiteindelijk kwamen we weer een beetje terecht in de bewoonde wereld na een mooie afdeling 3-10% richting Meran. Voor de afwisseling ging het fietspad nu langs het water en zagen we zo af en toe wat druiven i.p.v. appels. De dagelijkse koffie werd vandaag genuttigd in Lana en na wat boodschappen bij de buurtsuper maakten we ons op voor de eerste klimmetjes van de dag. Bij Nals kwam het eerste bultje van 1,5km aan 5% gevolgd door 1km aan 5%. Daarna een linke afdaling over een ongeasfalteerde weg die, hoe kan het ook anders, weer uit kwam tussen de appeltjes.
Daarna ging het langs de snelweg richting Bolzano naar de volgende beklimming van 5km aan 3% met af en toe een stukje 10% met een paar leuke tunneltjes.
Uiteindelijk na nog wat kleine hobbeltjes op en af aangekomen in Auer waar iedereen volgens ons nog bezig is aan de siesta. Na een paar keer bellen werd eindelijk open gedaan door de plaatselijke bella van het hotel. Na een overheerlijke douche maken we ons nu langzaam klaar voor de avondmaaltijd... ik gok op frietjes met appelmoes!!

Pelleboers weerupdate:
Zonnig en de temperatuur is inmiddels hier opgelopen naar 28 graden.
De wind heeft vandaag een verlofdag.

Tot morgen (als het goed is vanuit Rivalta)
Esther en Pascal

Schitterend jullie verslagen en foto's. Ik geniet gewoon mee van een mooie tocht. Jullie gaan nu langzaamaan de laatste week in. Supermooie prestatie!

Rob Pantani 2018-09-28 17:52:20

Jammer dat het uitzicht appelgaarden zijn. Maar ik neem aan dat jullie ook van deze route toch genoten hebben. Blijf genieten Esther en Pascal van de verdere tocht. Groeten Pa de WIT

Pa de Wit 2018-09-28 20:36:17

Vandaag weer wat van jullie verslagen gelezen. Ze zijn geweldig. Fijjn dat het jullie goed gaat, ondanks de kleine hindernissen. Geniet van Italië en de taal. bel viaggio desiderato Saluti Bianca en Sebastiaan