Dag 12 Venlo - Heerlen 112km

Nederland, Heerlen

Truuk i Heële.

Na een fijne wandeling door Venlo en een heerlijke tapasavond op de oude markt zochten wij rond half 11 onze bedjes op om ons voor te bereiden op de laatste fietsdag van ons avontuur.
Het ontbijt vanmorgen was prima en als ondergetekende niet op het verkeerde knopje van zijn telefoon had geduwd (Update van een half uur) waren we ook op tijd vertrokken.
Met enige vertraging fietsten we uiteindelijk lekker langs de Maas en genoten we weer van het prachtige uitzicht.
Helaas was dit maar van korte duur en ging de route verder over de Napoleonsbaan. Gelukkige bijkomstigheid was wel dat dit fietspad net nieuw was geasfalteerd, en met de wind in de rug schoten we dus behoorlijk op.

Vlak voor Thorn kruisten wij de route van de heenweg, dit was uiteraard reden genoeg om in het witte stadje een terrasje te pikken voor onze laatste koffie met gebak stop.
Aansluitend ging de route verder via het Belgische fietsroutenetwerk. Via heerlijke fietspaden kwamen we als eerste aan in Ophoven, waar we een kleine fotoshoot wilden houden in Tuin Pepels. (aanrader als je in de buurt van het Belgische Ophoven bent)
Helaas was het hek dicht en bleef de fotoshoot beperkt tot een reclamefotootje😃.

Daarna ging de route verder langs het kanaal om uiteindelijk bij Smeermaas weer Nederland in te duiken op weg naar onze laatste hoofdstad.

Ook in Maastricht waren door al dat corona gedoe weinig mensen op de been, dus besloten we na een foto van het stadhuis maar lekker richting huis te fietsen.
Onderweg werd boven op de Heek het bergklassement met een foto finish beslist (helaas geen verrassende winnaar😂)

De laatste 25 km gingen flink tegen de wind in richting Heerlen, maar na de ontvangst door Isha en Zenci was dit snel vergeten.
En na een paar biertjes bij de Fabel helemaal!

Na een dikke 1300 km (zonder lekke banden en valpartijen) nu maar eens een paar daagjes rustig aan doen en genieten van alle luxe thuis (o.a. de wasmachine😃)

Wij willen bij deze iedereen bedanken voor de leuke reacties onderweg, hopelijk hebben jullie een kleine indruk gekregen van onze tocht!
Volgend jaar hopen we uiteindelijk toch onze route naar Barcelona te fietsen, wie weet tot dan!!

Piets laatste weer update:
Frisse maar zonnige start 10' windkracht 3 in de rug.
Vanmiddag bleef het fris aanvoelen door de harde wind, uiteindelijk werd het toch een graad of 20.

YEAH! Over de Heerlense finish 🍻 proost op jullie overwinning en heerlijke vakantie samen! Geniet nog even van de rust thuis Liefs uit Huissen Xrxsx

Rafael en Silke 2020-09-17 19:26:46

Weer een top prestatie geleverd en volgend jaar op naar Barcelona🍾🍾

Brigiet 2020-09-17 19:38:27

Helaas de tuin is dit jaar gesloten wegens Corona als ik het had geweten had ik jullie toch ontvangen. Proficiat voor de geweldige prestatie en de leuke reisverslagen.

Jacques Pep 2020-09-17 20:07:58

Het was weer leuk om jullie te volgen. Welkom thuis, wij zijn inmiddels ook weer thuis😉

Anke Alzer 2020-09-17 20:40:57

Proost op jullie geweldige overwinning🍺 Het was leuk om iedere dag jullie verhaal te lezen. Geniet nu maar lekker van jullie verdiende rust 👍🍺

Daan 2020-09-17 20:59:29

Jullie mooie fietstocht is ten einde . Bedankt voor de reisverslagen en de foto s Geniet nog even na.

Pa 2020-09-17 21:04:39

t woar weer leuk om uch verhoale te leze en foto's te zeen, ich hub mit genoate bedankt!! Tot de volgende keer

Anita 2020-09-17 21:37:02

Welkom terug!

Milan 2020-09-17 22:59:11

Een hele tocht met heel veel leesplezier kunnen volgen! Zenci en ik zijn blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen :) We kijken uit naar jullie volgende fietsavontuur 🚴🏼‍♀️🚴🏽‍♂️

Isha 2020-09-17 23:02:17

Home sweet home! Het was heerlijk om met jullie mee te reizen dit keer door Nederland. Thanks!