Dag 23 Sorano- Vitorchiano 71km

Italië, Vitorchiano

Afdalingsprijs in de pocket😀
Na een heerlijke tapasavond gisteravond in ons kasteeltje vertrokken we vanmorgen richting Vitorchiano.
De schade na de valpartij van gisteren viel gelukkig mee, alleen wordt de verkoudheid steeds heftiger wat natuurlijk niet echt prettig is voor de luchtwegen.
Nadat de jonkvrouwe van het kasteel de loopbrug had laten zakken konden we onze weg vervolgen.
Na 10km nagenoeg vlakke weg begon het eerste klimmetje van 3,5km aan 6% om daarna lekker af te dalen richting het meer van Bolsena, na heel wat vliegjes en muggen te hebben getrotseerd en menig gat in het asfalt besloten we lekker te gaan picknikken langs het water. Hierna stuiterden we rustig verder met zelfs even een hobbel van 300 meter aan 20%!!
De volgende hindernis was de beklimming naar Montefiascone 2km 3% en 3,5km 8% gevolgd door een afdaling van 7km waar ik het afdalingsklassement veilig stelde😀😀.
Na onze welbekende koffie met gebak stop mochten we weer 4km afdalen (wat een luxe vandaag) en 8km valsplat naar beneden.
De laatste 3,5km moesten weer geklommen worden maar gelukkig maar aan 6%.
Het dorpje Vitorchiano lijkt ontzettend veel op onze vorige rustplaats Sorano alleen is het hier totaal niet toeristisch.
Via de eigenaar van de B&B hebben we met veel pijn en moeite een restaurant gevonden wat vandaag geopend is. (En hopelijk gaat het ook nog smaken😀)
Morgen lekker uitslapen, we hoeven maar 45km richting Civita Castellana waar we ons gaan opmaken voor de laatste etappe richting Rome!!!

Pelleboers weerupdate:
Vanmorgen was het al 15 graden en het zonnetje scheen volop, vanmiddag kwam er iets meer bewolking opzetten wat resulteerde in een kleine onweersbui (toen wij allang binnen waren😀) de temperatuur was vanmiddag 25 graden.
De wind vond het vandaag te warm en bemoeide zich nergens mee.

Ciao,
Esther en Pascal

Het traject was jullie goed gezind. Behalve de laatste kilometers vandaag. Smakelijk eten en uitslapen. Het eind is inzicht. Groeten Pa

Pa de Wit 2018-10-08 21:28:18

Hallo toppers, slimme planning van jullie, vandaag een kort ritje voor de grande finale van morgen ! Ga ervoor en bedenk goed dat deze reis een onvergetelijke, super mooie, niet meer weg te nemen ervaring is. Goede reis in deze laatste etappe en kom gezond aan in Rome. Tot morgen !