Verona

Nederland,

Vandaag een rustdag in Verona. Vanochtend eerst lekker uitgeslapen en na een lekker ontbijt de stad in gelopen.
Allereerst zijn we naar het Castelvecchio met de Ponte Scaligero gaan kijken. Daarna door de winkelstraat, waar we ook nog even geshopt hebben, naar het beroemde balkon van Romeo en Julia.
Van daaruit door de straatjes naar de st. Anastasia kerk om vervolgens met een soort kabelbaan naar Castel San Pietro boven op de heuvel te gaan voor een mooi uitzicht over de stad en Ponte Piedro, de oudste brug uit de vroeg Romeinse tijd.

Hierna hebben we een rondleiding gehad door de dom (Duomo) en twee aangrenzende kerken.

De middag in Verona hebben we afgesloten met een Italiaans ijsje en we hebben nog wat gewinkeld.

Vanavond zijn we naar de opera Aida geweest in de Verona Arena die ruim 2000 jaar geleden gebouwd is. Het was een lange voorstelling waardoor we pas om 1 uur in bed lagen.
Het wordt een korte nacht, half 7 gaat de wekker want om 8 uur moeten we met onze fietsen in de bus naar Landeck zitten.

Onvoorstelbaar zo mooi, die koepel in de kerk. Dan zie je pas wat voor kunstwerken mensen kunnen maken. Ook de opera aida onvoorstelbaar dit hadden jullie nooit mogen missen. Geweldig. Groetjes Els.