Landeck - Nauders

Oostenrijk, Tirol

Vandaag vanuit landeck naar Nauders gefietst. De pittigste dag van alle dagen. Het waren 52 km met 1521 hoogtemeters. Vooral de laatste klim maakte het zwaar.

Toen we vanmorgen rustig opgestaan waren en hadden ontbeten, hebben we de fietsen uitgeladen en de auto naar de parkeergarage gebracht. Dit gaf nog even stress omdat de parkeerautomaat geen briefjes van 50 euro pakte. Gelukkig was er een behulpzame winkelier in de straat die heeft geholpen.
Daarna weer terug naar ons hotel gelopen en de tassen op de fietsen geladen en vertrokken.

Het eerste stuk van onze route gaat langs de Inn radweg. Deze hebben we gefietst in 2013 echter in tegengestelde richting, toen bergafwaarts. Toen was het maximaal 10 graden nu ongeveer 30...
In Prutz hebben we 1 bidon gevuld met water uit de rotsen. Volgens de beschrijving bij de waterbron was het water goed voor de darmen. Het bevat ijzer, magnesium, fosfor en sulfaat. Het water was niet zo lekker, dus na een paar slokjes toch maar nieuw water gekocht in een supermarkt. Dit moest trouwens regelmatig, het was met tijden echt heel warm...

Net over de Zwitserse grens, bij Martina, de afslag naar Oostenrijk weer gepakt. Echter moet je hier een bergpas over. Deze viel erg tegen, zeker met een zware fiets en bepakking. Toen miste we onze lichte racefiets wel even... Eenmaal boven op de Norbertshöhe nog een korte afdaling naar Nauders en even gezocht naar ons pension.

Landeck: Gasthof Greif
Nauders: Haus Zentner

mooie foto s. Fijn dat wij weer mee mogen genieten.

Lucia 2018-07-02 18:19:48

Mooie foto's. Neem tussendoor genoeg rust, zeker met deze temperatuur. Geniet van het mooie landschap. Groetjes Wiel en Els (kusje).