Dag 64

Verenigde Staten, Meadview

Gelukkig heeft ons blokhutje airconditioning!!! Het is hier overdag ongeveer 42 graden en 's nachts koelt af tot ongeveer 25 graden.

Vanmorgen scheen de zon al vroeg door de gordijnen dus we waren vroeg wakker. Vandaag hebben we de westkant van de Grand Canyon bezocht. Het bezoekerscentrum ligt op ongeveer 20 min. rijden van onze slaapplaats. Dit gedeelte van de Grand Canyon behoort toe aan indianen van de Hualapai tribe.

Om hier de Grand Canyon te bezoeken moet je toegangskaarten kopen waarvan een flink gedeelte naar deze indianen stam gaat.

Als eerste hebben we vandaag de Skywalk bezocht, een U-vormige, glazen loopbrug over de Canyon. Vanaf de loopbrug heb je mooi uitzicht over Grand Canyon en de Colorado rivier. Maar.... Omdat de loopbrug een glazen vloer heeft kun je ook mooi in het ravijn kijken. Je kunt 1200 meter aan diepte zien. Er waren toch veel mensen met hoogtevrees, Ronella vond het de eerste minuten spannend maar daarna was het volop genieten. De Skywalk ligt bij Eagle Point, een stuk Canyon waarin de vorm van een adelaar te herkennen is.

Na deze belevenis zijn we naar Guano Point gegaan. Hier kun je 360 graden rondom je heel van de Grand Canyon genieten. Het is even klimmen en klauteren over rotsblokken maar het was erg mooi.

Het bezoek aan dit gedeelte van Grand Canyon hebben we afgesloten met een kort bezoek aan een oude Cowboy ranch.

Gelukkig waren we vanmorgen op tijd vertrokken, want s middags bij het parkeren van de auto bij onze slaapplaats begon het te onweren en regenen.

Morgen reizen we weer verder naar een andere plaats, meer in het zuid oosten van Grand Canyon.

Wat een mooi landschap is het daar, onvoorstelbaar deze mooie rotspartijen. Dit is een reis met heel veel mooie indrukken. Geniet hier vooral heel goed van, want zo'n reis maak je maar een keer. Wij genieten ook van jullie mooie foto's en reisverslagen. Dit neemt jullie niemand meer af. Heel veel groetjes en een dikke kus van Els en Wiel

Els 2017-06-21 16:24:29

WAUW!! Wat hebben jullie weer veel meegemaakt de afgelopen twee weken... De fietstocht volbracht :-), jullie doel behaald. Nu nog lekker genieten van de prachtige en onvoorstelbaar grote landschappen en parken!! Echt heel erg gaaf om alles zo te volgen. Dat wordt straks afkicken in ons kikkerlandje... Maar zover is het nog laaaaang niet natuurlijk ;-), haha! GENIET van de laatste weken daar!!! Groetjes Marloes

Kevin en Marloes 2017-06-21 21:11:57

Wauw dat lijkt me zo gaaf daar! Geniet nog lekker samen!