Dag 3 & 4 San Juan island

Verenigde Staten, Friday Harbor

Dag 3

Rond de middag vertrokken met de ferry naar San Juan Island. Een vaart van ongeveer 1,5 uur tussen allemaal eilanden door.
Op de ferry kregen wij in één keer de vraag in het Nederlands waar wij naar toe gingen. Verrast waren we, aangezien deze mensen al een tijdje vloeiend engels hoorde praten... Deze Nederlanders(?) waren geboren in Nederland, Soestdijk en Amersfoort, maar zijn op jonge leeftijd geëmigreerd.
Met deze oversteek ook meteen de US boarder gepasseerd. En ja, Trump liet ons binnen 😉.

Daarna door gefietst naar ons slaapadres, hier onze bagage gedropt en naar Lime Kiln Point State Park gefietst. Een enkele rit van ongeveer 10 mile, 15 km. Dit over glooiend/heuvelachtig terrein met een fiks windje. Met prachtige natuur en vergezichten, in de verte konden wij nog net de besneeuwde toppen van de Rocky Mountains zien.
In het state park staat een vuurtoren, daterend uit 1919. Op een goede dag kun je hier orka's spotten. Helaas vandaag geen geluk, hopelijk morgen wel.

Dag 4

Vanochtend een beetje niks gedaan. Daarna op ons gemak richting Friday Harbor gelopen. Hier wat rond gekeken. Om 12 uur gaan we namelijk op de boot voor wale watching, oftewel orka's spotten.

Wat een prachtige ervaring. We hadden de snelste boot uit de omgeving, en ja snel was hij zeker. We begonnen met zeeleeuwen, een zeearend en wat herten. Toen kwam de melding dat een vissersboot orka's had gezien, op volle vaart erna toe. We kwamen als eerste aan en wat zijn deze beesten groot en mooi!

Het bleken 3 families te zijn, samen 7 a 8 orka's. Orka's maken een aantal korte duiken en daarna een lange duik. Dan is het altijd afwachten waar ze weer tevoorschijn komen, tot 2 keer toe kwamen ze heel dicht bij de boot, 1 keer tot 1 meter dichtbij. In de groep was 1 mannetje aanwezig, dit kon je zien omdat de staartvin groter is als bij een vrouwtje.
Als afsluiting nog zeehonden en wederom een zeearend gezien. Prachtig😃!

Vanavond na genieten van onze orka trip. Morgenvroeg met de ferrie naar Anacortes waar de 1ste echte fietsdag begint.

Moet een enorme ervaring zijn.

Xander 2017-04-21 06:38:58

Xander 2017-04-21 07:42:55

Wauw!! Wat ontzettend gaaf zeg :)

Purdey 2017-04-21 07:52:35

wauw wat een ervaring inderdaad - super

Wilma 2017-04-21 08:53:00

Mooi, die beesten en die natuur. Prachtig.

Jeannie en Gerrit. 2017-04-21 09:40:55

Wauw!! Prachtig...geniet ervan!

Judith 2017-04-21 11:41:50

Wauw! Mooie foto's en erg leuk om jullie blog te lezen!

Karin 2017-04-21 13:09:21

Wouw erg mooi om dit real life mee te maken 😀 succes met jullie eerste fietstrip 👍😉