Dag 14

Verenigde Staten, Pacific City

Vanmorgen een uurtje langer geslapen. Na een ontbijtje om kwart voor tien begonnen aan een korte maar erg mooie etappe. Het was vandaag prachtig zonnig, en ongeveer vijftien graden.
We zijn vandaag van Netarts naar Pacific city gefietst. De eerste kilometers van de route volgen we Netarts Bay, waarna de route verder loopt door een mooi bos en duin gebied, Cape Lookout State Park.
Naast wat kleinere heuvels vandaag ook een lange klim van gemiddeld ongeveer 7 procent. Voor de wielrenners onder ons, drie keer de Camerig met de fiets met bagage.
Halverwege de klim werden we aangesproken door mensen die op San Juan willen gaan fietsen, waar wij 10 dagen geleden waren, en ook een vakantie naar Europa op de planning hadden, dus we hebben langs de kant van de weg nog wat tips en verhalen uitgewisseld.

Maar....na die klim kwam er ook een mooie lange afdaling!!! :-) Even de benen ontspannen in een mooie afdaling met mooi uitzicht over bossen, duinen en de oceaan.
De laatste kilometers gingen direct langs de kust, waarna we om half twee al op het strand zaten met een verdiend colaatje.

Bij het inchecken in het motel werd ons aangeboden dat we onze was mochten doen als we wilden. Wederom erg gastvrij allemaal. Daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt dus we hebben weer schone pyjamas, ondergoed, sokken en shirts voor de komende week.

Vanavond lekker gegeten, Amerikaanse hamburgers met friet en salade. Marco als toetje nog een gigantisch stuk chocolade taart.

Morgen fietsen we verder naar een vakantie huisje in Depoe Bay waar we een extra dag zullen blijven.

Oja, vanmorgen voor vertrek nog een praatje gemaakt met een Amerikaanse vrouw die ook gast was in ons motel: München is de nieuwe hoofdstad van Nederland volgens haar.... de kennis over Europa is soms erg beperkt....

Hoi avonturiers Hier is alles oke. Wat is het daar bij jullie mooi, ik zou zo naar jullie toe willen komen. Geniet van deze mooie vakantie ook al valt er soms een drupje regen. Hier valt het weer ook een beetje tegen. Groetjes Wiel en Els.

els 2017-05-01 09:48:08

Hoi hoi, Wat fijn Ronella dat je weer goed opgeknapt bent. Wat een gigantisch mooie reis, en leuk reisverslag. Goede afwisseling van fietsen en relaxen :) . Geniet er verder van met z'n 2-tjes, maar lijkt helemaal goed te komen!!