Dag 42

Verenigde Staten, Monterey

Vandaag een lange fietsdag voor de boeg. We dachten ongeveer 52 mile, maar uiteindelijk bleken dit er ruim 60, ongeveer 100 km, te zijn.
Maar nu wel 4 dagen rust!
Vandaag wat meer bewolking dan gisteren. Ook vandaag weer wat meer door de steden, zoals Santa Cruz en de voorsteden van Monterey.

Door steden fietsen is niet echt ons ding. Ten eerste schiet het niet op, veel stoplichten en iedere keer de fiets met bagage weer op gang trekken is vermoeiend. Daarnaast is het ook gewoon druk, wij houden meer van de natuur. Maar... in Santa Cruz kwamen we toevallig langs het hoofdkantoor van Santa Cruz, 1 van Marco's favoriete mountainbike merken.

Gelukkig buiten de steden ook grote stukken tussen de aardbeien plantages gefietst. Nadat Marco foto's hiervan gemaakt had kwam hij Ronella een grote aardbei brengen die hij geplokken had. Zelf had hij er al twee op... Er is hier veel fruitteelt, overal wordt vers fruit verkocht langs de kant van de weg.

De laatste 10 mile gingen over een fietspad langs een state park, erg mooi met veel zandduinen. Maar ook pittig want de wind heeft zich gedraaid. Volle bak wind in, dat is wat minder, zeker omdat we allebei moe zijn.

Eenmaal in Monterey nog even gezocht naar de camping. Deze ligt midden in de stad, veterians memorial state park. Gelukkig omdat we met de fiets waren mochten we er nog op, de camping was vol. Maar op zogenaamde hiker-biker gedeeltes vinden ze altijd plek voor fietsreizigers. Hier kun je overnachten voor 5 of 6 dollar. En dit keer een gratis lange warme douche.
Daarna zelf pasta gemaakt en maar gauw de tent in, het is nu 20:00 en al flink afgekoeld.

Prachtig zusje en marco!!! 😍😍😍 Veel plezier de komende dagen. Ik kijk uit naar de volgende update 😉

Anne 2017-05-29 21:58:36

Super! En heerlijk aardbeien ;-)!! Goed dat jullie vaak stoppen om van de omgeving te genieten! Nu lekker bijkomen en op naar het volgende avontuur. Groetjes uit Beuningen