Dag 32

Verenigde Staten, Fort Bragg

Vannacht hebben we heerlijk geslapen. Vanmorgen om negen uur vertrokken en de zon brandde al flink. Na een half uur hebben we wat kleding uitgetrokken en in korte broek en shirt gefietst, dat is toch een stuk fijner dan het regenpak van eergisteren.

Na paar glooiende kilometers begon de echte klim. Dit verliep uiteindelijk erg voorspoedig. Ronella had hier een beetje tegenop gekeken, maar achteraf ging het voorspoedig en was het een mooie ervaring.
Na de eerste klim en afdaling, die veel leken op een Alpenpas, kwam er echter nog een tweede fikse beklimming tot 16 procent stijgingspercentage. Dit was een stuk zwaarder dan de eerste.

Onderweg wederom dezelfde fietsers als gisteren tegengekomen.
Doordat iedereen z'n eigen tempo fietst maar we allemaal vaak stoppen onderweg kom je elkaar vaak tegen wat resulteert in een kort praatje. De vrouw van 1 van de 2 stel fietsers had geen plezier in bergop fietsen dus die twee hadden het iets minder gezellig dan wij!

Na ongeveer 40 kilometer zagen we voor het eerst sinds drie dagen de oceaan weer. Het doel was om vandaag tot Fort Bragg te fietsen. Dit hebben we gehaald en we waren er rond kwart voor 4.

Maar waar we dachten dat de tweede helft vandaag wat vlakker zou zijn, waren ook de laatste 40 km toch erg heuvelachtig. Al met al een prachtige route maar wel een heftige dag vandaag.

De komende dagen gaan we kamperen in nationale parken, hierdoor hebben we waarschijnlijk geen internet en kunnen we niet dagelijks een updaten posten.

wat een prestatie al dat klimmen, geniet van het mooie weer, groetjes Wilma

Wilma 2017-05-19 07:59:02

Knap hoor, al die beklimmingen. Ik zou er ook sjagrijnig van zijn. Ronella is wel een bikkel. Marco ook hoor!