Dag 28

Verenigde Staten, McKinleyville

Na vannacht lekker geslapen te hebben en vanochtend ontbeten te hebben om 9 uur op de fiets gestapt.
Uiteindelijk hebben we 78 km met 896 hm gefietst. Een fikse maar prachtige rit, met geen wolkje aan de lucht en veel zon.
Allereerst kwamen we, na 2 flinke beklimmingen, in prairie creek redwoods state park. Waar we wederom genoten hebben van de redwoods. Wat zijn wij maar klein vergeleken met deze gigantische bomen.

In het plaatsje Orick reed Marco door glasscherven, wat resulteerde in onze eerste lekke band van de vakantie. Gelukkig scheen de zon en een kwartiertje later zaten we weer op de fiets.

De weg vervolgde langs twee lagoons met uitzicht op de oceaan. Ik, Ronella, krijg er maar geen genoeg van. Wat een prachtige vergezichten, echt genieten 😊!

Net voorbij Trinidad werd de weg even wat slechter, gelukkig hebben wij geen vullingen in onze tanden, anders waren deze eruit gerammeld 😜. Het wegdek was slecht maar het was een mooie bochtige weg langs de oceaan.
Daarna nog een mooi fietspad wat ons leide naar onze bestemming Mckinleyville.

Onderweg een kudde Elks gezien, die lagen te zonnen op een grasveld vlak bij een school. Totaal niet bang voor de mens, ze bleven rustig liggen voor de foto.
Later op de dag ook nog zeeleeuwen op een rots in de oceaan gezien.

TOP .....👍 Jeannie.

Jeannie 2017-05-15 05:01:36

Geweldig om te zien wat jullie allemaal mee maken! Mooie foto's en die bomen zullen vast heel indrukwekkend zijn.

Purdey 2017-05-15 12:55:59

SCHITTEREND! een ander gebied, maar de foto´s worden er niet minder mooi van :-P. Onvoorstelbaar denk ik, al die mega bomen... Fijn dat jullie al zoveel dagen zon hebben (op de rust dag na), maar perfect getimed lijkt me! Veel plezier weer in de nieuwe week vol prachtige kilometers daar. x