Dag 65 & 66

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Eergisteren avond zijn we naar het kampvuur gegaan. Iedereen die op de ranch slaapt komt hier samen. Cowboy Dave zingt ook wat liedjes. Dit alles onder een prachtige sterrenhemel.

Gisteren van Meadview (westzijde Grand Canyon) naar Tusayan (zuid oost Grand Canyon) gereden. 's morgens om 8 uur was het al ver boven de 30 graden.

De huurauto gaf aan onderhoud nodig te hebben en omdat het bloedheet is hebben we voor de zekerheid contact opgenomen met de verhuurder. We hebben onderweg een korte pitstop gemaakt om olie te laten verversen en daarna konden we weer verder. Dat geeft toch meer rust dan door de verlaten woestijn te rijden met een dashboard met oranje lampjes.

Aangekomen in ons hotel snel omgekleed en een duik genomen in het zwembad. Dat is met dit warme weer toch wel erg lekker.

Vanmorgen waren we vroeg wakker. Ronella had op de wekkerradio gezien dat het kwart voor 8 was. Echter....het was pas 5 voor 6. De hotel wekkerradio stond niet goed.... Nu we toch vroeg wakker waren op tijd ontbeten en om half 8 waren we al bij de toegangspoort van Grand Canyon National Park, wat op minder dan vijf minuten van ons hotel ligt.

Vanuit het bezoekerscentrum de bus genomen en vanuit een tussenstop verder gewandeld. De rest van de dag afwisselend flinke stukken gewandeld en stukken met de bus afgelegd. Uiteindelijk toch nog ruim 12 km gewandeld.

Onderweg veel uitzichtspunten van de Grand Canyon gezien. De westzijde eergisteren was al indrukwekkend, maar dit is nog vele malen groter. 1 van de uitzichtpunten is op het randje van het ravijn, met vlak voor ons een afgrond van ruim 1.5 km diep. En er stond geen hekje of railing.

Ha Ronella en Marco Ja mooi hè we weten wat jullie zien. Wij hebben er 20 km gewandeld . Geniet er van met je eigen ogen is het toch anders dan op de foto's.

José 2017-06-22 09:26:42

Wouw wat is de Canyon toch gaaf 😍 enjoy it 😘

Nanny 2017-06-22 09:30:05

Wat een beleving met een helikopter over zo een prachtig landschap te vliegen dit zullen jullie nooit meer vergeten. De foto's zijn prachtig. Wacht elke dag op nieuwe foto's. Kan hier niet veel doen, het is hier veel te heet [ 35 graden ]. Geniet nog van de laatste weken. Els en Wiel.