Dag 47

Verenigde Staten, Oceano

Vanndaag een erg rustige dag. We wilden vandaag geen 60 mile fietsen en aangezien er halverwege niks is, hebben we besloten om er maar 16 te fietsen. We hebben anderhalf uur op de fiets gezeten.
Vanochtend uitgeslapen en rustig alles weer ingepakt. Toen rustig op de fiets gestapt en weer richting het zuiden gefietst.

Na ongeveer 10 mile konden we de zee alweer ruiken en niet veel later ook zien. Aangezien het vandaag rond 28 graden is wilden we gaan kamperen. Echter het is vrijdag dus de Amerikanen trekken er weer op uit met hun grote trailers(caravans) en campers. De eerste drie campings waren allemaal helemaal vol... We hadden niks gereserveerd, de ranger van de camping in een State park boodt ons nog een klein ongelijk grasveldje aan voor 50 dollar. Maar die hebben we toch maar afgeslagen, we vonden dit erg duur voor een klein stukje grond met kuilen en stenen! Aan de overkant van de camping hebben we een leuk hotelletje gevonden. Bij het vragen naar de prijs van de kamers bleken ze in dit hotel toevallig een speciale korting te hebben dit weekend. We denken eerlijk gezegd dat we gewoon korting kregen omdat ze nog veel kamers beschikbaar hadden.

Op een parkeerplaats in Oceano hadden zich een aantal eigenaren van Amerikaanse auto's verzameld. Marco vindt dit natuurlijk prachtig dus hier even korte pauze gehouden om wat auto's te bekijken.

Inmiddels was het rond 1 uur, we hebben wat spullen ingepakt en toen vijf minuten naar het strand gelopen, waar we een heerlijke boterham hebben gegeten. Helaas werden we ook compleet gezandstraald. Daarna de schoentjes en sokken uit en met de voeten de oceaan in, toch nog wel koud hooršŸ˜‰, maar wel heerlijk.

De rest van de middag en avond heerlijk geluierd. Na het eten toch nog even naar het strand gelopen!
Morgen een flinke fietstocht naar Lompoc, met flink wat heuvels onderweg.