Dag 5

Verenigde Staten, Port Townsend

Vandaag onze eerste echte fietsdag. Vanochtend om 8 uur met de ferry vertrokken vanuit Friday Harbor naar Anacortes.
Toen begonnen aan de fietstocht naar Coupeville, onderweg een paar herten (Black tailed deer) gezien en een paar zeearenden die boven ons hoofd vlogen.
Onderweg een brug moeten passeren, langs de gewone weg lag alleen een voetpad, die erg smal was. Dus te voet eroverheen. Marco kwam 1 keer een beetje vast te zitten.
De route bevat flink wat heuvels, in totale ongeveer 550 hm. Dit staat gelijk aan een mooie fietstocht door Zuid-Limburg. Echter weegt de fiets nu ongeveer 40 kilo, inclusief bagage ipv een carbon racefiets van 8 kilo........
Onderweg prachtige vergezichten over de zee, met besneeuwde bergtoppen aan de horizon. Eenmaal in Coupeville aangekomen de ferry naar Port Townsend genomen, onze slaapplaats voor vannacht.

Onderweg spreken veel mensen ons aan, sommige die de route hebben gefietst. Echter wel vaak maar stukken ervan. Veel mensen vinden het stoer en gaaf wat wij doen. Dit horen we van mensen op de ferries, in de supermarkt of fietsers onderweg. Hier krijgen we ook goede tips, waaronder ons restaurant van vanavond. Waar we een heerlijke hamburger hebben gegeten πŸ˜‹.

Zon!🌞

Anne 2017-04-22 07:21:09

Mooi reisverslag met mooie foto's van de omgeving. Geniet hier elke dag van. Bedankt voor het sms bericht gisteravond.

els 2017-04-22 11:59:42

Super mooi geweldige verhalen πŸ‘πŸ˜„πŸ˜„