Dag 27

Verenigde Staten, Klamath

Vandaag een rustdag in Klamath. Vanochtend eerst rustig wakker geworden en even via whats app even met het thuisfront gebeld😊. Daarna ontbeten in het hotel.

Na het ontbijt even gewacht tot het droog was. Vandaag was er zon voorspeld, maar wat denk je .....bijna de hele dag regen. Één ding is zeker weer voorspellen kunnen ze hier niet...

Toen het even droog was op de fiets gestapt naar de trees of mystery. Dit is een belevenispark door de redwoods. Hier staan de sequoia sempervirens, deze komen alleen aan de kust voor.
Er stonden bijzondere bomen zoals de lightning tree, gemini tree en cathedral tree. Bij de laatste kun je ook echt trouwen... 💑
Vooral de hoogte als ook de diameter zijn bijzonder indrukwekkend, zo zitten er bomen van 200 tot 300 ft (60-91 meter) bij.
De grootste was de brotherhood tree met en hoogte van 297 ft, bijna 91 meter en een diameter van 19 ft, 5,79 meter.

Na een korte bijzondere wandeling zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan. Het uitzicht zou mooi geweest, maar door de laag hangende bewolking en regen viel dat een beetje tegen.
Marco wilde daarna heel graag naar beneden lopen over de wildernis trail, alleen geschikt voor ervaren hikers... Al zeggen we het zelf dat zijn we wel 😉
Echter door de regen was het best glad en modderig. Sommige stukken waren zo stijl naar beneden dat we blij waren dat we gebruik konden maken van een touw. Al met al weer een hele belevenis.

Daarna nog even wat gegeten in de hoop dat het droog werd, te vergeefs dus toch maar op de fiets terug gegaan naar het hotel waar we een heerlijke warme douche hebben gepakt.

Daarna nog heerlijk geluierd, morgen gaan we weer verder. We proberen ongeveer 80 km te fietsen.

Hè wat mooie foto's. Nu wordt de natuur mooier. En het weer zal nu ook wel snel beter worden straks als het 35 graden is denken jullie hadden we nu maar een regenbui haha. Geniet ervan groetjes Jose en Pieter Bex

Jose Bex 2017-05-14 08:33:51

Wauw die bomen zijn echt indrukwekkend! Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen.

Karin Daris 2017-05-14 09:02:05

indrukkendwekkend wat jullie allemaal zien onderweg en de hoogtes die jullie overwinnen op de fiets, groetjes Wilma