Dag 68

Verenigde Staten, Page

Vanmorgen na uitchecken uit het hotel zijn we naar de IMAX film over de geschiedenis van Grand Canyon geweest. Hier wordt in ongeveer een half uur verteld over de verschillende groepen mensen die ontdekkingsreizen gemaakt hebben in dit gebied, maar ook over de oorspronkelijke bewoners, de Indianen. (José & Pieter, dankjewel voor de tip!)

Hierna zijn we naar Page gereden, een autorit van ongeveer drie uur. Het eerste gedeelte van de rit ging door het Nationale Park, met prachtig uitzicht. Maar ook tijdens de rest van de route bleef het uitzicht mooi. Je ziet het landschap langzaam veranderen met steeds meer woestijn. Met 39 graden (luchtvochtigheid 8 procent) was het weer een erg hete dag.

Onderweg twee fietsreizigers gezien die met veel bepakking onderweg waren in het hete landschap. Bij Marco begon het al weer te kriebelen om weer te gaan fietsen...

Na aankomst in het motel in Page zijn we nog naar Horseshoe bend geweest, een bocht in de Colorado rivier die diep het ravijn heeft uitgesleten. 1 van de meest gefotografeerde plekken in deze streek.

Wat een bijzoner landschap, dat hebben we hier allemaal niet. prachtig, groetjes Wilma