Dag 76

Verenigde Staten, Kernville

Vandaag onze laatste inspannende dag, maar ook de laatste echt warme dag.
Vandaag is het ongeveer 36 graden geweest, morgen gaan we weer naar de kust waar het maximaal 19 graden wordt.

We wilden graag nog een wandeling maken door de redwoods. Gisteren hebben we dit al een stukje gedaan, maar vandaag een echte hiking trail opgezocht. De Freeman creek trail. Deze ligt bij George bush tree. Hier heeft Bush senior een verklaring getekend voor de bescherming van de Sequioa redwoods.
De trail loopt eerst langs een beekje, deze moesten we een paar keer oversteken. 1 keer moesten we zelfs een eigen bruggetje bouwen met stukken boomstam. Daarna loopt de trail bergop, tussen gigantische bomen. Hier staan minder sequoia bomen dan we eerder zagen aan de kust, maar die wat er hier staan zijn wel echt gigantisch.

We hebben uiteindelijk ruim 12 km gewandeld. Onze benen zaten helemaal onder het stof, het wandelpad was kurkdroog en echt iedere voetstap zorgde voor een stofwolk.

Het is vandaag erg druk hier in Kernville. Alle campings, ruim 10, staan helemaal vol. Veel Amerikanen trekken erop uit om 4th of July, independence day, te vieren.
Vanmiddag ineens veel helikopters in de lucht boven de rivier naast ons motel. Er is een man in de rivier terecht gekomen en gegrepen door het water. Veel commotie, reddingsbrigade, etc. Helaas nog geen nieuws, de vorige persoon die vermist was, hebben ze pas na tien dagen teruggevonden...... de rivier gaat hier ook enorm tekeer, een sterke stroming en erg koud water.

Vanavond gaan we nog kijken naar het vuurwerk ter ere van het independence day weekend.