Dag 43

Verenigde Staten, Monterey

Vannacht hebben we gekampeerd op de camping van Veterans memorial state park. Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt naar de top van de heuvel van dit park. Een mooie wandeling door de natuur.

Daarna te voet naar het centrum van Monterey gegaan. Daar hebben we wat rondgekeken en het Pacific house museum bezocht wat de geschiedenis van Monterey en omgeving laat zien. Lang geleden hebben de Spanjaarden hier gebivakkeerd, en de Spaanse invloeden zijn nog steeds aanwezig. De Spanjaarden hebben zich echter flink moeten verdedigen tegen de oorspronkelijke bewoners, de Indianen.

Tijdens het wandelen langs het water kwamen we toevallig uit bij een reddingspoging van een jonge zeeleeuw. Het dier van ongeveer 1 jaar oud was verstoten door z'n moeder en gewond. Gelukkig waren de mensen van de 'zeehonden opvang' ter plekke. Deze hebben het arme diertje meegenomen en zullen hem leren hoe te overleven.

Vandaag was het memorial day in Amerika. Dit is was dodenherdenking bij ons is, herdenken van alle oorlogsslachtoffers. Ter ere hiervan was er een muziek optreden in de stad waar Ronella nog van heeft genoten. Marco heeft ondertussen boodschappen gedaan en gepraat met mensen die de fietsroute die wij rijden al eerder gedeeltelijk gefietst hebben. Wat tips rijker qua fietsroute en een mooie middag verder hebben we een taxi genomen terug naar onze kampeerplaats.

mooie stop - vast ook wel heerlijk om een dag eens niet te fietsen. aangestoken door al jullie gefiets gisteren op mijn stadsfietsje naar DenBosch gefietst - 103 km - niets vergeleken met jullie kilometers, maar wat is Brabant toch ook mooi, groetjes Wilma