Dag 75

Verenigde Staten, Kernville

Vanmorgen waren we al vroeg wakker en zijn we op tijd vertrokken naar de "trail of 100 giants", een wandeling door het Sequoia bos met de gigantische redwood bomen. Deze zijn hier een stuk minder vaak voorkomend dan eerder deze reis aan de kust, maar de bomen die er staan zijn dan ook wel echt gigantisch.

We hebben als twee enthousiaste kinderen rondom, door en over de bomen geklauterd. Sommige van de bomen zijn hol en in de stam van de nog levende boom kun je gemakkelijk met 2 personen staan en rondkijken.

Na deze wandeling hebben we de ranger (boswachter) gevraagd of hij nog tips had voor een mooie wandeling. Hij noemde "Dome Rock", een grote kale rots vanwaar je na een korte beklimming een prachtig uitzicht hebt. En hij had gelijk!!! Onderweg naar de top nog een grote vos en veel salamanders/hagedissen gezien.

In de auto terug naar onze slaapplaats nog een groot hert gezien en natuurlijk gigantisch veel eekhoorns.

Na de drukte en chaos van Las Vegas is de rust en natuur meer dan welkom. 1 van de vele levenslessen van deze reis is dan ook dat wij meer genieten van natuur, rust en kleine dorpjes dan van grote drukke steden. Las vegas moet je zelf meegemaakt hebben, maar de rust, stilte en natuur is volop genieten.