Dag 40

Verenigde Staten, Half Moon Bay

Vanmorgen onze spullen weer ingepakt en San Francisco verlaten. Het eerste stuk van de fietsroute ging door het centrum van San Francisco en door Golden Gate Park. Echter, daarna volgde een flink stuk door de voorsteden van San Francisco. De voorsteden ten noorden van San Francisco waren prachtig (toen we daar paar dagen geleden fietste). Helaas zijn de voorsteden ten zuiden van de stad minder mooi...

Gelukkig werd de fietsroute weer mooi met natuur en duinen naarmate we verder naar het zuiden kwamen.

Vandaag een frisse (koude) en bewokte dag met soms mist. Het plan was om in Half Moon Bay te kamperen, maar vanwege de wat tegenvallende temperatuur ervoor gekozen om in een Bed en breakfast te slapen. Echter 's avonds flinke opklaringen en zonnig, dus dat was even jammer.....

Ondanks dat we al een paar weken onderweg zijn, lachen heel wat af samen. Vandaag met slappe lach langs kant van de weg onze boterhammen staan smeren en eten.

Naast ons bed en breakfast ligt een kapsalon. Marco's haren waren ondertussen flink langer geworden maar die zijn nu dus een stuk korter. Het was echter een erg chique (kap)salon.... de prijzen begonnen bij 55 dollar. Aangezien Marco alleen maar een tondeuse nodig had werd het uiteindelijk twintig dollar. De kapper was wel wat teleurgesteld dat Marco weinig interesse had het eindresultaat in de spiegel te bewonderen. Maar hij had honger en wilde graag zo snel mogelijk ontsnappen...