Vilpiano - San Michelle all adige

Italië, San Michele All'adige

Gisteravond na het avondeten was het weer opgeklaard en zijn we naar de plaatselijke waterval gelopen, ongeveer 15 min. Het water valt hier met een vrije val van 82m. Erg mooi!

Vandaag net geen 60 km gefietst. Het zou vandaag onstabiel weer worden met kans op regen en onweer. We waren daarom vroeg op en tijdens het ontbijt viel er ook nog wat regen. Daarna hebben we geen spatje meer gehad. Wel was de luchtvochtigheid wat aan de hoge kant en in combinatie met de zon was het broeierig warm.

Eerst zijn we richting Bolzano gefietst, hier hebben we een alternatieve route opgepikt die loopt over de wijnstraat. Het werd dus weer even klimmen en dalen maar wat was het mooi om tussen de wijnvelden en appelboomgaarden te fietsen.
In het plaatsje Kaltern wat rond gekeken en gelopen. Daarna weer op de fiets langs de Kalterer see terug richting de Etsch.
Onderweg een kleine detour moeten maken omdat ze het wegdek op het fietspad aan het vernieuwen waren. Hierdoor kwamen langs een kerk, st. Florian. De kerk was rond 1100 gebouwd. Helaas konden we niet binnen kijken.
Daarna op een gemoedelijk tempo richting ons hotel gefietst.