Dag 31

Verenigde Staten, Leggett

Vanochtend rustig wakker geworden in ons blokhutje.
Na regen komt zonneschijn!!! Vanmorgen was het droog, de mist klaarde snel op, en de rest van de dag was het warm, 's middags zelfs heet.

Om half 9 op de fiets gestapt voor een rit van 52 mile (83 km), waarbij we om half vier net voor Ledgett belanden. Het eerste stuk van de route, 25 mijl, 40 km, ging over Avenue of Giants, wat zijn die redwood bomen toch prachtig en groot. Een mooie route die door de dichte bossen slingert met onderweg een paar watervallen en een mooi bezoekerscentrum.

We hebben de hele dag Eel River gevolgd, een rivier met groen blauw water.

Volgens de weersvoorspelling zou het 17 graden worden, maar het voelde toch een heel stuk warmer aan. Thermometer onderweg gaf 22 aan. De komende dagen gaat het kwik verder omhoog tot 29 graden overmorgen.

De mijlen vlogen vandaag voorbij, om 12 uur hadden we er al 30 opzitten. Voor ons doen erg snel😉.

Bij de supermarkt onze voorraad eten en drinken aangevuld want de rest van de route vandaag en groot gedeelte van morgen komen we geen dorpen met winkels tegen onderweg.

Tijdens de laatste tien mijl ineens een bord dat de weg was afgesloten. Toch gegokt dat we op de fiets door konden. Echter de weg was helemaal weg door een 'slide', een aardverschuiving. Die komen hier heel veel voor. Bagage afgeladen, alles naar de overkant gedragen en weer verder.

Voor vannacht slapen we in een kamer met badkamer en keuken op een grote camping (RV park).

Onderweg twee paar andere fietsers tegengekomen. 1 paar waren we gisteren al tegengekomen, 1 paar waren we 9 mei al tegengekomen. Beide stellen fietsen dezelfde route. Waarschijnlijk komen we elkaar tot San Francisco nog een paar keer tegen onderweg.

Vanmiddag nog de was gedaan in de wasserette op de camping. Vanavond op tijd slapen. Morgenochtend wacht de grootste beklimming van de hele route op ons....

Woow wat een trip weer 😀. Zo te zien was het stuk naast de versmalling erg smal. Of lijkt dit maar zo? Heel veel succes morgen en hopelijk weer met top weer 👍☀