Dag 35

Verenigde Staten, Jenner

Ronella vond het afgelopen nacht toch een beetje spannend om te slapen in het State Park tussen de loslopende wilde dieren. Je hoorde de dieren rondom je tent ritselen.

Nadat ons kampvuur gedoofd was en al ons eten veilig in de bearbox lag zijn we op tijd onze slaapzakken ingedoken. Om half 2 s nachts werd Marco wakker van geluid van mensen verderop. Ze waren wakker geschrokken van een groot beest, een grote racoon (wasbeer) maar waarschijnlijk een bruine beer. De rest van de nacht hebben ze verderop de kampeerplaats het kampvuur maar laten branden tot vanmorgen.

Vanmorgen scheen de zon dus de tent zo goed als droog kunnen inpakken. Om 9.15 zijn we vertrokken van Gualala naar Jenner. Het eerste uur volop zon, daarna een tijdje wat mist vanuit de oceaan. Dit nam helaas ons mooie uitzicht weg...

Na de lunch klaarde de mist weer op en konden we in de volle zon beginnen aan de drie langere beklimmingen van vandaag.

In Jenner slapen we vannacht in een soort hotel kamer bij een restaurant. We kunnen hier douchen met uitzicht over het strand, de oceaan en luierende zeehonden.

Na twee dagen eten gekookt te hebben op de camping hebben we onszelf vanavond verwend met een drie gangen diner in het restaurant.