Dag 58

Verenigde Staten, Dana Point

Na drie dagen in LA, vandaag weer op de fiets verder naar het Zuiden. Maar.... eerst moest vanmorgen weer alles in de fietstassen gepakt worden. We hadden in LA best veel uitgepakt dus vanmorgen moest alles met passen en meten weer in de tassen.

Het was bij het op de fiets hangen van de tassen al erg warm vanmorgen. De hele dag is het heerlijk warm geweest bij een strakblauwe hemel.

Het eerste stuk van de route verliep weer over een fietspad over het strand. Na anderhalf uur fietsen pauze op het strand om wat mooie schelpen te zoeken en wat te eten. En... Marco moest nog even met een kleine krab spelen.

Op het laatste stukje fietspad kwamen we een groep wielrenners tegen die veel interesse hadden in onze reis en in onze fietsen. Dit resulteerde in een druk gesprek (leek meer op een kippenhok) midden op het fietspad. Ze wilden ook graag foto's maken, Marco heeft nog geprobeerd 1 dollar per foto los te peuteren maar daar trapten ze helaas niet in.

Ter hoogte van Newport Beach moesten we van het fietspad naar Highway 1. Het eerste stuk nog redelijk rustig maar het laatste half uur, van Laguna Beach naar Dana Point was het druk.
Tussen Newport en Dana Point kwamen we veel dure auto's tegen en grote huizen, hele grote huizen. Ook de autodealers zoals ferrari, bentley, lamborghini, etc waren er allemaal. En aan alle auto's op de weg te zien deden de dealers hier goede zaken......