Dag 51

Verenigde Staten, Port Hueneme

Vanmorgen na het ontbijt alles rustig ingepakt want we zouden niet zover fietsen vandaag. Het plan was om de komende twee nachten in 2 natuurparken te slapen. Echter....daarover later meer....

Vandaag veel echte fietspaden gescheiden van de wegen waar auto's rijden. Het eerste stuk was een fietspad over de boulevard van Santa Barbara. Daarna via wat rustige wegen en fietspaden richting het einddoel van vandaag, McGrath State Beach.

Onderweg was er weer veel te zien, muurschilderingen, veel mooie auto's (Ferrari's, Amerikaanse hot rods, dat vind Marco toch mooi om te zien), maar ook ging de route voornamelijk langs de oceaan (en daar krijgt Ronella zelfs na een paar weken ondertussen maar geen genoeg van). Op 1 van de stranden was Ronella iets te enthousiast met de fiets het strand / de duinen ingefietst om foto's te maken. Ze zat vast in het losse zand met de zwaarts bepakte fiets. Nadat Marco hier eerst hartelijk om heeft gelachen, heeft hij haar geholpen de fiets weer op het fietspad te krijgen.

Na 35 mijl fietsen en de nodige boodschappen gedaan te hebben kwamen we aan bij het natuurpark. We hadden allebei veel zin om hier te kamperen vannacht. Echter.... het park bleek, na een overstroming (twee jaar geleden.....) te zijn gesloten en niet meer te zijn heropend. Ronella had nog informatie opgezocht over het park, maar dat het gesloten was was nergens te vinden op het internet.
Erg balen....

Dus moesten we verder fietsen en op zoek naar een slaapplaats. Het eerstvolgende hotel was vol, bij het motel hierna had Ronella goede intuïtie om te vragen eerst de kamer te mogen zien.... het bleek erg oud en niet geheel schoon (we zijn normaal niet kritisch voor 1 nacht slapen maar dit keer wilden we allebei zo snel mogelijk weg).... de derde optie, wederom een motel had kamers vrij en was prima.

Morgen gaan we het gewoon weer proberen. We hebben weer een natuurpark met kampeerplaats gevonden aan onze route.