Dag 57 universal studios

Verenigde Staten, Long Beach

Vanmorgen vroeg uit de veren! We hadden kaartjes gereserveerd voor de universal studios, een combinatie van Hollywood filmsets en een pretpark met attracties gebaseerd op Hollywood kaskrakers.

Vanmorgen Uber gebruikt om van ons motel naar de studio's te gaan, het kost ongeveer 1/3 van de prijs van een taxi, je wordt binnen een paar minuten opgehaald voor de deur, betalen gaat via App op je telefoon. Dit beviel erg goed, dus terugweg ook weer met een Uber chauffeur.

Aangekomen in de studios eerst een paar attracties bezocht waaronder de erg spectaculaire Harry Potter 'achtbaan'. Daarna hebben we een rondleiding gedaan door de filmsets. Indrukwekkend om te zien dat ze hele thema 'dorpen' gebouwd hebben om filmset series op te nemen.
Onder andere: Jaws, Back to the future, Desperate housewives, western filmsets, etc, etc.

Na een korte lunchpauze de andere attracties en shows bezocht, natuurlijk ook Jurassic Park, de favoriet van Marco.
Na bijna 9 uur in het park te zijn geweest waren we hongerig en moe. Nog wat gegeten in het Hard Rock Café en daarna terug naar het motel.

Morgenvroeg alles inpakken, daar hebben we nu geen zin meer in, en dan op de fiets weer verder naar het zonnige zuiden!