Silandro - Vilpiano

Italië, Vilpiano

Vanmorgen waren we al vroeg wakker, dus zijn we maar op tijd opgestaan. Na een lekker ontbijt in de tuin van ons pension zijn we om half 9 op de fiets gestapt.

Net buiten Silandro fietsen we al tussen de fruitbomen, voornamelijk appels. Deze bomen worden goed met water besproeid, wat ons direct een 'nat pak' oplevert. Gelukkig is het al vroeg warm dus drogen we snel op.

Omdat we vandaag een relatief korte etappe gepland hebben die voornamelijk bergaf gaat, hebben we onderweg tijd genoeg om de dorpen langs de route te bezichtigen: Latsch, Naturns en Merano.
Ook vandaag weer mooie dorpjes met veel oude kerken en kastelen.

Rond 12 uur waren we in Merano waar we ons verwend hebben met een Italiaanse lunch. Tijdens het eten begon het te onweren en dit maakte Ronella een beetje ongerust. Uiteindelijk toch, op paar druppels na, droog aangekomen in Pension Sunnhofer in Vilpiano.

Dag mensen van het goede leven, alles goed? Hier alles oke. Wat een mooi landschap en omgeving, geniet van jullie vakantie groetjes uit Haelen. Wiel en Els