"Verplicht" dagje strand.

Belize, Placencia

Vroeg op, badkleding aan, tas gepakt en toen kregen we om half acht bij het ontbijt een WhatsApp berichtje dat de snorkeltour gecancelled was. Het woei ook heel erg hard en vannacht viel er veel regen. We hoorden dat dit nog nooit voorgekomen is. De wind komt uit het noorden en dan kan men ook niet aanmeren. Normaal komt dit weer pas in mei en juni. Dus ook hier een klimaatverandering.
Voor ons was het een mooie rustdag om een wandeling te maken en op een mooi plekje naar de zee te kijken. De zwoele wind en 27°C maakte het heerlijk. De witte koppen op de golven werden steeds meer en hoger.
In de lucht lieten de grote Fregatvogels zich meenemen door de wind. Met hun smalle vleugels en gevorkte staart waren ze goed herkenbaar.
In de loop van de middag regende het geregeld en het waait vanavond nog steeds.
Nu hopen we natuurlijk dat de wind vannacht draait en dat het morgen wèl doorgaat. Dat is onze laatste dag hier. Spannend....

Wat een prachtig strand. Je kunt wel zien dat het hard waait. Ik hoop echt dat jullie vandaag kunnen snorkelen, want dat zal vast geweldig zijn.

Marianne 2023-03-21 08:13:39

Wat een mooie locatie om een dagje uit te rusten…