Tropische Biesbosch

Belize, Indian Church

Na een mooie ochtendwandeling in de jungle bij de lodge vertrokken we naar het noorden van Belize.
Onderweg reden we in het begin langs plantages van de Zuurzak (Sop Sour). Om elke vrucht was een plastic zakje gedaan tegen de insecten. Verder waren er Mahonie- en Teakhoutplantages. De Teakboom groeide van oorsprong niet in Belize maar wordt nu veel gekweekt. Dit gedeelte van Belize is vrij vlak en zelfs moerassig. Er staan weinig huizen, alleen wat struikjes en er zijn heel veel waterpoelen. Bij het vliegveld van Belize kwam een andere chauffeur en hij bracht ons naar het vertrekpunt van de boot. De bestemming is Lamanai Outpost Lodge dat aan de New River ligt. De mooiste route daar naar toe is via het water dus dat deden we. Het was een schitterende boottocht, het leek veel op de Biesbosch, maar dan met tropische beplanting. Palmen, Bromelia's op de oude bomen en heel veel mooie vogels (o.a. reigers, vliegenvangers en willets). Vogels vliegen echter zo snel dat ze moeilijk te fotograferen zijn. Een paar keer zagen we schildpadden lekker zonnen op een omgevallen boom aan de waterkant. Het was vandaag erg warm, 31 graden, maar daar merkte je op het water niets van, heerlijk. Na een uur varen kwamen we aan op dit paradijselijke plekje. Ons huisje staat vlakbij het water en is helemaal van hout gemaakt met een dak van palmbladeren. Er is een prima keuken en we genoten van het uitzicht op het water.
Je kunt in de rivier zwemmen maar op de steiger bij de waterkant staan niet voor niets mooie tuinstoelen.

Dit is echt een mooie plek waar jullie nu beland zijn, geniet er van …

Fons en Teunie 2023-03-18 08:11:07

Inderdaad net de Biesbosch. En hoe zit het met de muggen?

Ellen 2023-03-18 10:11:38

Wat een prachtige vogels.

Marianne 2023-03-18 11:08:13

Wat een schitterende natuur!

Bernard 2023-03-18 12:39:54

Nee, gelukkig helemaal geen muggen. (Maar we slikken wel malariatabetten.)

Frouke.en.Albert.op.reis 2023-03-18 18:44:52

Schitteŕend die natuur. Heel puur

Tineke 2023-03-18 22:57:06

Ah ha….mijn soort vakantie, rustig varen met mooi uitzicht en genieten op een terras….😊👌