Aangekomen in Teheran

Iran, Teheran

Het inchecken bij Iran Air ging rommelig en traag. Dat gaf drie kwartier vertraging. Maar het vliegtuig was keurig (van Europese makelij) en het eten acceptabel. De vlucht duurde bijna 5 uur, net niet te lang. Het was grappig om te zien dat tegen het einde van de vlucht alle hoofddoekjes uit de tassen gehaald werden en iedere vrouw met bedekt haar het vliegtuig uitging. Op het vliegveld moesten we eerst visa halen. Via drie loketten en de bank was het geregeld. We betaalden 155 euro en kregen zelfs 250.000 Rial terug. We voelden ons heel rijk....Weer wachten voor de bagagecontrole en na een uur konden we naar de aankomsthal. Een vriendelijke chauffeur van de taxi stond klaar. Hij was voetbalfan en wist Van Basten te noemen. Tijdens de rit van een uur naar het hotel keek hij dan ook naar een voetbalwedstrijd. Het is hier weekend en om 12 uur 's avonds nog gezellig druk. Morgen, vrijdag, is voor de Iraniërs een vrije dag. In Iran is het is nu 1 uur 's nachts, tweeëneenhalf uur later dan in Nederland, dus hoogste bedtijd.😉

Ha Frouke, Jullie hebben een goed begin gemaakt! Is de vrijdag in Iran wat voor ons de zondag is? Op donderdag weekend, vrijdag vrije dag? Groeten en goede reis, Willemien

Willemien Kodde 2019-09-13 07:57:31

Fijn om te lezen dat jullie veilig geland zijn. Zo’n douane afhandeling vraagt altijd geduld 🤪. Mijn /ons ochtendritueel met de krant wordt voorlopig weer aangevuld met jullie leuke verhalen 😊. We gaan meegenieten. Liefs Ineke en Gert Jan

Ineke 2019-09-13 08:20:54

Dan kan het grote avontuur gaan beginnen, ik kijk er naar uit!

Yovan 2019-09-13 08:23:59

Gelukkig goed op het hotel aangekomen! Toch een spannend avontuur. Geniet ervan en wij kijken uit naar de volgende verhalen!

Fennie Bart Dominic Eleya 2019-09-13 09:43:43

Een goed begin is het halve werk. Veel plezier en geniet !

Peter Els 2019-09-13 10:07:01

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen, kijk uit naar de mooie verhalen van deze bijzondere reis.

Els 2019-09-13 19:43:05

fijn dat jullie goed zijn aangekomen...veeeel genieten cultuur/gewoontes omgeving met geuren en tradities

frouk veldink 2019-09-13 20:19:48

Geniet van deze vakantie, wij genieten heerlijk mee van jullie mooie reisverhalen en prachtige foto's

Fred en Tanja 2019-09-14 09:06:16

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen, heb je zelf ook een hoofddoekje uit je tas gehaald bij aankomst :-)