Van de New River naar de Caribische Zee.

Belize, Placencia

Om half acht vertrokken we weer met de boot over de New River naar Orange Walk. Glad water en weer de prachtige natuur. Ondanks de snelheid van de boot kon ik het niet laten om foto's te maken. Er vlogen zoveel verschillende vogels langs, echt genieten. Na een uur varen stapten we over en bracht een chauffeur ons naar het vliegveld. We wisten meteen dat het zondagmorgen was want hij luisterde naar een kerkdienst op de radio.
Bij het vliegveld pikte de volgende chauffeur ons op om naar Placencia te gaan. We reden parallel aan de Maya Mountains, een bergketen met veel kleine pieken. Naast de weg plantages van sinaasappels, kokospalmen en bananen.
Placencia is een schiereiland, aantrekkelijk door de duik- en snorkelmogelijkheden in de Caribische Zee. Wij vinden het niet erg druk en toeristisch.
Omdat we morgen een snorkeltour willen maken, leenden we fietsen van het hotel en reden naar de duikschool. We kregen goed advies en het was snel geregeld.
Hopelijk kan het doorgaan want vanavond regent het flink. Dus WhatsApp maar in de gaten houden en eventueel is er de dinsdag nog.

Die elektriciteitskabels.... Mooi strand.

Marianne 2023-03-20 08:43:05

Ergens doen die huisjes op het strand, zeker die helemaal links in het wit wat meer op de achtergrond, denken aan Amerikaanse bouw….ziet er in ieder geval erg leuk uit