Fietstocht met wind mee en tegen

Nederland, De cocksdorp, texel

Hoe dikwijls ben je nu op een eiland waar je fietstocht aan de westkust begint en je dan doorfietst tot je de noordkust passeert en langs de oostkant weer zuidwaarts fietst?
Op een gegeven ogenblik ben je ver genoeg naar het zuiden en dan steek je het eiland weer over naar je vakantieadres aan de westkust.
Het was een leuke fietstocht met na de nodigde wachttijd toch eindelijk de beroemde schapen. Als je er eenmaal een gezien hebt verschijnen ze in alle rust in alle hoeken en kanten. De eerste missie was geslaagd en het volgende doel doemde al op: de vuurtoren. Hierbij juichten we wel een beetje te vroeg want hemelsbreed is in de duinen toch heel iets anders dan over het pad, dus dat was even doorfietsen en later door klimmen om bovenop de toren te komen. Na de verdiende koffie gingen we langs de noordpunt naar de oostkant en ploeterden toen tegen de wind weer zuidwaarts en huiswaarts.
Moe maar voldaan kwamen we daar aan om gezellig te gaan bbq-en.
Een heel gezellige dag. De foto's van de fietstocht volgen later.