2e dag Kasteel Renswoude

Nederland, Scherpenzeel

De dag begon met het doen van de noodzakelijke boodschappen gevolgd door een bezoek aan de plaatselijke bakker die zeer ruim gesorteerd was wat het gebak betrof. Dat hebben wij ons dan ook goed en vlug laten smaken. Dit omdat de wespen ook geinteresseerd waren.
'sMiddags zijn Jan, Martien en ik een fietstocht gaan maken waarbij we het eerste kasteel tegenkwamen. Kasteel Renswoude is particulier bezit en wordt bewoond door enkele gezinnen. Toch wel bijzonder. Aan de overkant van de weg staat een rij huizen uit 1774 waar vroeger de arbeiders van het kasteel woonden. De huizen dreigden te worden afgebroken omdat ze in zeer slechte staat waren, maar door acties van de bevolking zijn ze nu erg mooi gerestaureerd.
Na deze fietstocht hebben we meteen van het goede weer geprofiteerd en gezellig bebarbecued 'savonds.

Dat ziet er goed uit die barbecue! Helaas voor de ananasschijven zie ik geen frikadellen, maar met een hamburger zijn ze ook lekker natuurlijk.