Het dorp

Nederland, Heinkenszand

De volgende morgen moesten er natuurlijk eerst boodschappen gedaan worden en Heinkenszand verkend worden. Het centrum bleek te bestaan uit een heel lange straat. De winkels die we nodig hadden waren er ook: zelfs een echte warme bakker die zeeuwse bolussen had. Het werd steeds zonniger en daarom zijn Jan, Martien en ik later op de dag via de knooppuntroutekaart nog een eind gaan fietsen. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we na een half uur al op een terras bij een oorligsmuseum zaten. Maar wie kan nu een bord met: Koffie met appelgebak, weerstaan. Zeker niet als het bord boven op de dijk staat en je heerlijk naar beneden kunt gaan. Toch zijn we daarna energiek verder gefietst: we kwamen veel leuke en mooie dingen tegen, maar het in originele staat verkerende boerderijtje uit 1789 met heel oude jutteperenboom was toch wel een topper. Na een paar uur kwamen we weer bij Wies aan die de koffie klaar had staan. We waren mooi op tijd thuis want het onweer barstte in volle hevigheid los.

Dat ziet er allemaal al erg mooi en gezellig uit!